| Δείκτες | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 |
| | | | | | |
| ΑΕΠ | 225.400 | 228.400 | 235.500 | 242.900 | 251.900 |
| Τόκοι* | 15.800 | 17.900 | 20.900 | 21.300 | 21.700 |
| Τόκοι / ΑΕΠ | 7,0% | 7,8% | 8,9% | 8,8% | 8,6% |
| Έσοδα | 58.900 | 60.959 | 62.454 | 63.192 | 64.924 |
| Τόκοι / Έσοδα | 26,82% | 29,36% | 33,46% | 33,71% | 33,42% |
| Έλλειμμα ΓΚ | -17.065 | -14.916 | -11.399 | -6.385 | -2.991 |
| Έλλειμμα / ΑΕΠ | -7,6% | -6,5% | -4,8% | -2,6% | -1,2% |
| Δημοσιονομικό κενό | 6.487 | 12.584 | 19.510 | 27.210 | 33.583 |
| Δημόσιο Χρέος** | 352.436 | 364.886 | 371.436 | 364.503 | 351.356 |
| Χρέος / ΑΕΠ | 155,5% | 159,8% | 157,7% | 150,1% | 139,5% |
20 Ιουνίου 2011
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΝ-Β. Βιλιάρδος- ΛΙΤΟΤΗΤΑ, ΔΡΑΧΜΗ ή ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ;
ΛΙΤΟΤΗΤΑ, ΔΡΑΧΜΗ ή ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ; Δεν φαίνεται να αποφεύγουμε το μοιραίο με το καινούργιο πρόγραμμα – αντίθετα, θα εξουδετερωθεί η βόμβα της ελληνικής χρεοκοπίας, η οποία απειλεί όχι μόνο την Ευρωζώνη, αλλά ολόκληρο τον πλανήτη
“Εάν η παραμονή μας στην Ευρωζώνη θα είχε ως αναπόφευκτη συνέπεια την υποταγή μας στο ΔΝΤ ή στη Γερμανία, την ολοκληρωτική απώλεια της εθνικής μας κυριαρχίας, την κατάλυση της Δημοκρατίας, τις προσβολές στην υπερηφάνεια και στην αξιοπρέπεια μας, τη λεηλασία των δημοσίων επιχειρήσεων, την καταστροφή των μικρομεσαίων ελληνικών εταιρειών, τη συνέχιση της νόμιμης φοροδιαφυγής των ξένων πολυεθνικών, τη φορολογική «υφαρπαγή» της περιουσίας μας, το συνεχή περιορισμό του κοινωνικού κράτους και τη διαρκή μείωση των αμοιβών, μέχρι τo σημείο που η πιο κουραστική και εξοντωτική εργασία να μην μπορεί, με βεβαιότητα, να μας εξασφαλίσει καν τα απολύτως απαραίτητα – εάν οι εναλλακτικές λύσεις ήταν είτε αυτή η κατάσταση, είτε η εγκατάλειψη της Ευρωζώνης, όλες οι δυσκολίες, μεγάλες ή μικρές, της υιοθέτησης ενός εθνικού νομίσματος, θα έμοιαζαν να είναι σταγόνα στον ωκεανό”.
Δανειζόμενοι, με δικές μας συμπληρώσεις και παραλληλισμούς, κάποιες σκέψεις του Βρετανού οικονομολόγου J.S.Mill, καθώς επίσης πιστεύοντας ότι, τίποτα στην Οικονομία δεν είναι άσπρο ή μαύρο, ενώ δεν πρέπει ποτέ να είναι κανείς απόλυτος ή δογματικός, έχουμε την άποψη πως ήλθε η στιγμή να επανεξετάσουμε το «ευρωπαϊκό θέμα» - τονίζοντας ότι θεωρούσαμε ανέκαθεν πως, αφενός μεν δεν ήταν τελικά ωφέλιμη η είσοδος μας στη ζώνη του ευρώ, αφετέρου ότι η ενδεχόμενη έξοδος μας θα ήταν το λιγότερο καταστροφική.
Αν και παραμένουμε ακόμη στις παραπάνω απόψεις μας για την Ευρωζώνη και την Ελλάδα, θεωρούμε πως εάν τελικά επιβληθεί στη χώρα μας το νέο, πολύ πιο «υφεσιακό» πρόγραμμα του ΔΝΤ, εάν τελικά ψηφισθεί δηλαδή από την κυβέρνηση, χωρίς να σταματήσει ο δανεισμός από την Τρόικα (κάτι που δεν είναι σίγουρο, αν και δεν πιστεύουμε ότι διακινδυνεύει η επόμενη δόση), η χώρα μας θα δυσκολευθεί να αποφύγει τη χρεοκοπία - ενώ προηγουμένως θα έχει λεηλατηθεί τόσο η δημόσια, όσο και η ιδιωτική περιουσία της.
Ειδικότερα, είναι πολύ πιθανόν η Ελλάδα να παραμείνει για πολλά χρόνια σε αρνητικούς ή σε ελάχιστα θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, «εκτός αγορών» - ενώ τα ελλείμματα του προϋπολογισμού, κυρίως λόγω των υπέρογκων τόκων, θα περιοριστούν ελάχιστα, το δημόσιο χρέος θα αυξάνεται, η σχέση του προς το ΑΕΠ θα ακολουθήσει ανοδική πορεία, η ανεργία θα κορυφωθεί και οι Έλληνες θα εξαθλιωθούν.
Ο αισιόδοξος Πίνακας Ι, ο οποίος συνοδεύει το «μεσοπρόθεσμο» προϋπολογισμό που κατατέθηκε από την κυβέρνηση και στον οποίο συνεχίζει να μην αναφέρεται τίποτα για ανάπτυξη, είναι βοηθητικός στα συμπεράσματα μας:
ΠΙΝΑΚΑΣ Ι: Προϋπολογισμός με παρεμβάσεις και αποκρατικοποιήσεις
* Τόκοι σε δεδουλευμένη βάση
** Γενικής κυβέρνησης
Πηγή: Μεσοπρόθεσμος προϋπολογισμός
Πίνακας: Β. Βιλιάρδος
Ακόμη και από αυτόν τον «αισιόδοξο» πίνακα, ο οποίος συμπεριλαμβάνει τόσο τις απαιτούμενες «παρεμβάσεις» (νέα μέτρα), όσο και μία εκτεταμένη «εκποίηση» της δημόσιας περιουσίας, διαπιστώνουμε ότι η ανάπτυξη της οικονομίας μας (ΑΕΠ) θα είναι ελάχιστη. Το σημαντικότερο στοιχείο βέβαια είναι το ότι, το σύνολο των νέων εσόδων που θέλει να εξασφαλίσει η κυβέρνηση με την αύξηση των φόρων ή με τις μειώσεις των δαπανών (δημοσιονομικό κενό!), είναι ύψους 99,3 δις € για την πενταετία – όσο δηλαδή το σύνολο των υπέρογκων τόκων, τους οποίους οφείλουμε να πληρώνουμε στους δανειστές μας (100,3 δις €).
Μία επόμενη διαπίστωση είναι το ποσοστό των τόκων, στο σύνολο των εσόδων του δημοσίου, το οποίο από 25,82% το 2011, διαμορφώνεται στο 33,42% το 2015. Δηλαδή, από τις συνολικές εισπράξεις της χώρας μας (θεωρητικά βέβαια, αφού η πρόβλεψη δεν σημαίνει ότι θα επαληθευθεί), το 34% περίπου θα διατίθεται για τόκους – ένα ποσοστό που πολύ δύσκολα δεν οδηγεί στη χρεοκοπία. Παράλληλα βέβαια τα χρεολύσια, οι δόσεις των δανείων, δεν φαίνεται να καλύπτονται ούτε τα επόμενα πέντε χρόνια – οπότε θα εξοφλούνται είτε από νέο δανεισμό (η έξοδος στις αγορές μάλλον δεν θα είναι εφικτή το 2015, με δημόσιο χρέος στην καλύτερη περίπτωση 139,5% του ΑΕΠ), είτε από την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας.
Εάν τώρα το παραπάνω πρόγραμμα «εξυγίανσης» της οικονομίας μας αποτύχει εντελώς, κάτι που μάλλον «εγγυάται» η συνέχιση της υφεσιακής πολιτικής του ΔΝΤ, είναι πολύ πιθανόν να σταματήσει η περαιτέρω χρηματοδότηση του κράτους μας. Σε μία τέτοια περίπτωση, τα χρήματα της κυβέρνησης θα τελείωναν μέσα σε λίγες εβδομάδες - αφού η Ελλάδα δεν επιτρέπεται να «εκτυπώνει», σαν χώρα-μέλος της Ευρωζώνης. Κατ’ επέκταση, δεν θα μπορούσε να πληρωθεί κανείς – γεγονός που θα οδηγούσε σε χάος τις χρηματαγορές, σε απόγνωση τους Πολίτες, αλλά και σε σοβαρές κοινωνικές αναταραχές. Μεταξύ άλλων, οι Έλληνες θα έπρεπε τότε να προμηθεύονται τα είδη άμεσης ανάγκης με τη βοήθεια της ανταλλαγής προϊόντων, όπως στο μεσαίωνα – χωρίς δηλαδή χαρτονομίσματα, αφού δεν θα υπήρχαν.
Συμπερασματικά λοιπόν, δεν φαίνεται να αποφεύγουμε τελικά το μοιραίο με το καινούργιο πρόγραμμα – απλούστατα θα εξουδετερωθεί, αργά και μεθοδικά, η βόμβα της χρεοκοπίας, η οποία απειλεί όχι μόνο την Ευρωζώνη, αλλά ολόκληρο τον πλανήτη. Θεωρώντας επομένως ότι δεν υπάρχει λόγος να συνεχίσουμε να χάνουμε χρόνο, στηριζόμενοι απλά και μόνο σε κενές ελπίδες, οι οποίες είναι πολύ δύσκολο να πραγματοποιηθούν, έχουμε την άποψη ότι οφείλουμε να αναλύσουμε τη σημερινή μας κατάσταση, από μία άλλη «οπτική γωνία».
Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΔΡΑΧΜΗ
Είναι προφανές ότι η «βοήθεια» εκ μέρους της Ευρώπης, στην οποία συμμετέχει μετά από την ακατανόητη πρόσκληση της Γερμανίας το ΔΝΤ, όχι μόνο δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα αλλά, αντίθετα, έχει οδηγήσει τη χώρα μας σε μία καταστροφική ύφεση, η οποία μέρα με την ημέρα επιδεινώνεται.
Αν και τα λάθη της κυβέρνησης δεν είναι ασήμαντα, αφού κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονικής περιόδου δεν έχει επιτύχει απολύτως τίποτα (όσον αφορά τουλάχιστον την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, τον εξορθολογισμό του δημοσίου τομέα, την αστάθεια του «επιχειρησιακού-φορολογικού» περιβάλλοντος, την εγκατάσταση ενός Κράτους Δικαίου κλπ.), το υπερτιμημένο «ελληνικό ευρώ» είναι σε μεγάλο βαθμό συνυπεύθυνο για την μειωμένη ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, καθώς επίσης για την αδυναμία ανάπτυξης της οικονομίας μας.
Με βάση λοιπόν τα παραπάνω θα μπορούσε να ισχυρισθεί κανείς ότι, η υιοθέτηση ενός εθνικού νομίσματος θα μπορούσε να οδηγήσει την Ελλάδα στην έξοδο από την κρίση, μέσα από την υποτίμηση που θα ακολουθούσε – όπως ακριβώς έχει συμβεί σε πολλές άλλες χώρες. Αρκετοί αναλυτές δε, συγκρίνοντας τη χώρα μας με την Αργεντινή, όπου η σύνδεση του νομίσματος της με το δολάριο είχε σαν αποτέλεσμα τη χρεοκοπία της (αν και εμείς θεωρούμε ότι η πολιτική του ΔΝΤ ήταν η κύρια αιτία), είναι σχεδόν πεπεισμένοι ότι αποτελεί τη μοναδική μας δυνατότητα. Εν τούτοις, σύσσωμη η ηγεσία της Ευρωζώνης και της ΕΚΤ δεν φαίνεται να συμμερίζεται τις απόψεις αυτές, κυρίως για δύο λόγους:
(α) Η υιοθέτηση και η υποτίμηση της δραχμής αμέσως μετά, η οποία υπολογίζεται στο -50%, θα είχε σαν αποτέλεσμα την ανάλογη αύξηση του δημοσίου χρέους μας, αφού τα ομόλογα του δημοσίου έχουν εκδοθεί σε ευρώ (αντίστοιχη θα ήταν και η αύξηση του ιδιωτικού εξωτερικού χρέους, εφόσον είναι σε ευρώ η σε άλλο «συνάλλαγμα»). Κατ’ επέκταση, το δημόσιο χρέος μας θα ξεπερνούσε κατά πολύ το 250% του ΑΕΠ μας, δεν θα ήταν πλέον σε καμία περίπτωση διαχειρίσιμο και η Ελλάδα θα αναγκαζόταν να χρεοκοπήσει.
(β) Η έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη, εκτός από τα προβλήματα που έχουμε ήδη αναλύσει (άρθρο μας), θα δημιουργούσε μία αλυσιδωτή αντίδραση, παρασέρνοντας τις υπόλοιπες ελλειμματικές ή υπερχρεωμένες χώρες της ζώνης του Ευρώ (Ιταλία, Βέλγιο, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιρλανδία κλπ.) - οι οποίες θα υποχρεώνονταν επίσης να εγκαταλείψουν το κοινό νόμισμα. Σε τελική ανάλυση λοιπόν θα διαλυόταν ολόκληρη η Ευρωζώνη – με τον πλανήτη ακόμη μία φορά στις φλόγες, ειδικά λόγω των τεράστιων αδυναμιών των Η.Π.Α.
Αναλύοντας τώρα την πρώτη περίπτωση, κατά την οποία η επιστροφή της χώρας μας στη δραχμή θα είχε τις συνέπειες που αναφέραμε, θα διαπιστώσουμε ότι η Ελλάδα διαθέτει πολύ περισσότερα «όπλα» – χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως πρέπει να τα χρησιμοποιήσει. Η Ελλάδα λοιπόν, σε σύγκριση με προηγούμενα υπερχρεωμένα κράτη, έχει μία μεγάλη διαφορά, ένα σημαντικότατο πλεονέκτημα καλύτερα: Το 95% των ομολόγων του δημοσίου έχουν εκδοθεί σύμφωνα με το ελληνικό Δίκαιο - γεγονός που σημαίνει ότι, το ελληνικό κοινοβούλιο έχει τη δυνατότητα να αλλάξει, με την ψήφιση ενός νόμου, τη «συναλλαγματική μορφή» των ομολόγων, εφόσον φυσικά ισχύει πράγματι κάτι τέτοιο (πηγή: zeit).
Ειδικότερα, εάν η Ελλάδα εγκατέλειπε την Ευρωζώνη υιοθετώντας τη δραχμή, θα είχε την απόλυτα νόμιμη δυνατότητα, πριν ακόμη απελευθερώσει την ισοτιμία του νομίσματος της, να μετατρέψει τα ομόλογα του ελληνικού δημοσίου σε δραχμές - με την ισοτιμία των 340 δρχ. ανά €, η οποία ίσχυε την περίοδο της εισόδου της στη νομισματική ένωση (ΟΝΕ). Στη συνέχεια, θα μπορούσε να «απελευθερώσει» τη συναλλαγματική ισοτιμία της δραχμής, η οποία πιθανότατα θα υποτιμούταν αμέσως – εις βάρος όμως των δανειστών της και χωρίς να επηρεαστεί αρνητικά το δημόσιο χρέος.
Δηλαδή, εάν το νέο νόμισμα της Ελλάδας υποτιμούταν κατά 50% (η υποτίμηση στη χρεοκοπημένη τότε Τουρκία ξεπέρασε το 90%), οι δανειστές της χώρας θα εισέπρατταν ουσιαστικά μόλις το 50% των απαιτήσεων τους – αναγκαζόμενοι να διαγράψουν το υπόλοιπο 50% («συναλλαγματικές διαφορές»). Επομένως, θα προέκυπτε χωρίς καμία προσπάθεια και εντός των πλαισίων του νόμου, χωρίς καν να χρειαστεί να διαπραγματευθούμε με κανέναν, μία αυτόματη «πληθωριστική διαγραφή» (haircut) των οφειλών του ελληνικού δημοσίου, της τάξης του 50% - οπότε το πραγματικό δημόσιο χρέος μας θα περιοριζόταν στα 180 δις € ή στο 78% του ΑΕΠ μας, εξασφαλίζοντας την έξοδο μας στις αγορές και τον περαιτέρω δανεισμό μας, καθώς επίσης την αποφυγή της χρεοκοπίας.
Φυσικά η εξόφληση των ομολόγων, των τόκων και των χρεολυσίων δηλαδή που οφείλουμε, θα ήταν εξασφαλισμένη, αφού θα ήταν σε δραχμές – ένα νόμισμα που θα μπορούσαμε να εκτυπώσουμε στις αναγκαίες ποσότητες (φυσικά πληθωριστικές), χωρίς να υποχρεωθούμε σε στάση πληρωμών (χρεοκοπία).
Όσον αφορά το ιδιωτικό εξωτερικό χρέος της Ελλάδας, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου είναι αυτό των εμπορικών τραπεζών η χώρα μας, εάν επέστρεφε στη δραχμή, θα «επέτρεπε» σε κάποιες, σε αυτές δηλαδή που δεν θα είχαν τη δυνατότητα να ανταπεξέλθουν, να πτωχεύσουν - αντί να χρεοκοπήσει η ίδια. Στη συνέχεια θα τις εθνικοποιούσε, έτσι ώστε να εξασφαλιστούν οι αποταμιεύσεις ή τα ομόλογα των Πολιτών της, κατά το παράδειγμα της Ισλανδίας.
Φυσικά θα χρεοκοπούσαν επίσης οι εκτεθειμένες σε μεγάλο εξωτερικό δανεισμό επιχειρήσεις και κάποια νοικοκυριά, αφού δεν θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν τις οφειλές τους σε ευρώ. Σε τελική ανάλυση λοιπόν θα «διαγραφόταν» ένα μεγάλο μέρος του συνολικού, του δημοσίου δηλαδή και του ιδιωτικού εξωτερικού χρέους μας – κάτι εξαιρετικά επώδυνο, αλλά με μάλλον ευεργετικές συνέπειες για το μέλλον της χώρας μας.
Συνεχίζοντας, τα γεγονότα αυτά μάλλον θα οδηγούσαν πολλά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της Ευρώπης ή των Η.Π.Α. (της ΕΚΤ συμπεριλαμβανομένης) σε τεράστια προβλήματα - εάν όχι σε αρκετές χρεοκοπίες. Προφανώς, κάτι τέτοιο δεν θα αποτελούσε «πιστωτικό γεγονός» (credit event), όσον αφορά το κράτος, οπότε δεν θα είχε αντίκτυπο στην αγορά των CDS.
Παρά το ότι λοιπόν θεωρούμε ότι δεν πρέπει να εκβιάζουμε κανέναν, ενώ είναι προτιμότερη η έντιμη αποπληρωμή των υποχρεώσεων μας (αρκεί φυσικά να μην είναι εις βάρος της βιωσιμότητας του κράτους μας, καθώς επίσης υπό την προϋπόθεση να μην εκποιηθούν οι κοινωφελείς/στρατηγικές δημόσιες επιχειρήσεις μας και να μην επιβαρυνόμαστε με τοκογλυφικά επιτόκια), έχουμε την άποψη πως οι αγορές αντιμετωπίζονται μόνο με τα δικά τους όπλα – πόσο μάλλον όταν οι ίδιες πιστεύουν ακράδαντα ότι, σημασία έχει το κέρδος ανεξαρτήτως κόστους, ηθικής και θυμάτων.
Όσον αφορά τη δεύτερη περίπτωση, την αλυσιδωτή αντίδραση δηλαδή που θα προκαλούσε η έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη ή η άτακτη χρεοκοπία της, αρκεί ίσως να αναφέρουμε ότι, μόνο οι τράπεζες, οι ασφάλειες και τα υπόλοιπα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της Γερμανίας έχουν απαιτήσεις (σε ομόλογα δημοσίου) απέναντι στις υπερχρεωμένες χώρες-μέλη του ευρώ, περισσότερες από 500 δις € - ενώ οι απαιτήσεις αφενός μεν των γαλλικών, αφετέρου των βρετανικών ιδρυμάτων, ξεπερνούν συνολικά τα 800 δις € (πηγή: H.Schmidt).
Τόσο ο χρηματοπιστωτικός κλάδος λοιπόν, όσο και η ΕΚΤ θα υποχρεώνονταν σε τεράστιες ζημίες, οι οποίες θα οδηγούσαν ενδεχομένως σε ανυπολόγιστες χρεοκοπίες, στη διάλυση της Ευρωζώνης και στην κατάρρευση του Ευρώ - στο οποίο είναι σήμερα τοποθετημένο το 30% των συναλλαγματικών αποθεμάτων του πλανήτη, με ανυπολόγιστες συνέπειες για το μέλλον.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΛΥΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Ανεξάρτητα τώρα από τα παραπάνω «πολεμικά όπλα» μας, τα οποία αξίζει μόνο να χρησιμοποιηθούν (άμεσα βέβαια, αφού ο χρόνος λειτουργεί εις βάρος μας), εάν η Γερμανία συνεχίσει στον ίδιο «ολισθηρό» και μοναχικό, «μερκαντιλιστικό» δρόμο, εάν αρνηθεί να εξοφλήσει τα τεράστια χρέη της απέναντι μας, καθώς επίσης εάν εγκαταλειφθεί το όνειρο των Ηνωμένων Πολιτειών της Ευρώπης, οφείλουμε ακόμη μία φορά να τονίσουμε επιγραμματικά τα προβλήματα μας, παράλληλα με τις λύσεις τους.
Καταρχήν λοιπόν, απλά και μόνο με έναν νέο δανεισμό δεν λύνεται το πρόβλημα μας. Αντίθετα, μεταφέρεται επαυξημένο στο μέλλον, με τον ταυτόχρονο περιορισμό των δυνατοτήτων επίλυσης του. Στη συνέχεια τα εξής:
Τα κύρια προβλήματα της Ελλάδας
(α) Πρωτογενές έλλειμμα προϋπολογισμού/ΠΔΕ - περί τα 10 δις €
Οι λύσεις του συγκεκριμένου προβλήματος είναι η μείωση των δημοσίων δαπανών, καθώς επίσης η αύξηση των εσόδων - κυρίως από την άνοδο του ΑΕΠ και λιγότερο από τη φορολογία. Αναλυτικότερα, με την ίδια φορολόγηση (24% επί του ΑΕΠ), κάθε αύξηση του ΑΕΠ (ανάπτυξη) κατά 10 δις €, συνεισφέρει 2,4 δις € στα έσοδα του δημοσίου.
(β) Έλλειμμα τακτικού προϋπολογισμού λόγω υψηλών τόκων (επιτόκια), οι οποίοι υπολογίζοντα περί τα 16 δις € (2011)
Η λύση είναι η μείωση των επιτοκίων στο βασικό της ΕΚΤ. Θα εξοικονομούσαμε περί τα 11 δις € ετησίως, οπότε θα έμεναν 5 δις € - ένα ποσόν που θα μπορούσαμε να εξασφαλίσουμε.
(γ) Χρεολύσια
Ο μακροπρόθεσμος διακανονισμός της αποπληρωμής τους, με τη βοήθεια του μηχανισμού στήριξης (EFSF) ή της ΕΚΤ, θα ήταν η ιδανική λύση. Δηλαδή, να μας δανείζουν κάθε φορά που θα χρειάζεται να πληρώνουμε τα ληξιπρόθεσμα ομόλογα, για τη χρονική περίοδο που απαιτείται για την αναδιοργάνωση της οικονομίας μας, χωρίς να χρειασθούν άλλες ενέργειες (αναδιάρθρωση κλπ.) και χωρίς να προκληθεί «πιστωτικό γεγονός», το οποίο θα ενεργοποιούσε τα καταστροφικά CDS.
(δ) Έλλειμμα ισοζυγίου εξωτερικών συναλλαγών περί τα 30 δις €
Εδώ οφείλουμε να αυξήσουμε τις τουριστικές εισροές και τις εξαγωγές, μειώνοντας τις εισαγωγές («στροφή» στα ελληνικά προϊόντα) – επίσης, να καταναλώνουμε λιγότερα, από όσα παράγουμε.
(ε) Υψηλό δημόσιο χρέος προς ΑΕΠ περί το 150%
Η προφανής λύση είναι η αύξηση του ΑΕΠ, κυρίως από τον τουρισμό, τη γεωργία, τις υπηρεσίες και τη ναυτιλία – όχι από την κατανάλωση.
Οι «απαιτήσεις» της Ελλάδας από την ΕΕ
(α) Χρηματοδότηση, με επιτόκιο ΕΚΤ (1,25%). Μακροπρόθεσμο διακανονισμό δόσεων αποπληρωμής χρέους (χρεολύσια) και εκδίωξη (εξόφληση) του ΔΝΤ. Εδώ οφείλουμε να τονίσουμε ότι τα νέα δάνεια, τα οποία χρησιμοποιούνται για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων ομολόγων μας, μάλλον δεν θα μεταφράζονται σε «δραχμές», όπως τα προηγούμενα. Επομένως, πρέπει να σταματήσουμε να δανειζόμαστε, λαμβάνοντας τις όποιες αποφάσεις μας αμέσως.
(β) Παραγωγικές (όχι εμπορικές) επενδύσεις, στη βιομηχανία και στις υπηρεσίες, από χώρες της Ευρωζώνης (σχέδιο Μάρσαλ) - οπότε θα αυξηθούν οι εξαγωγές μας, παράλληλα με τη μείωση των εισαγωγών, λόγω μεγαλύτερης παραγωγής.
(γ) Ανταγωνιστικό φορολογικό περιβάλλον, με κριτήριο τις γείτονες χώρες. Δεν είναι δυνατόν να απαιτείται φόρος εισοδήματος στην Ελλάδα της τάξης του 45%, όταν στα γειτονικά κράτη είναι 10-20%. Εάν δεν αλλάξει αμέσως η τακτική που μας έχει επιβληθεί, όχι μόνο δεν θα προσελκύσουμε επενδύσεις αλλά, αντίθετα, θα εγκαταλείψουν τη χώρα μας όλες οι εναπομείναντες παραγωγικές επιχειρήσεις.
(δ) Συμμετοχή στα εξοπλιστικά προγράμματα μας, καθώς επίσης σε αυτά της προστασίας των συνόρων μας από τη λαθρομετανάστευση - με την παράλληλη συμβολή της Ευρωζώνης στη διαχείριση του προβλήματος των λαθρομεταναστών που ευρίσκονται ήδη στην Ελλάδα.
(ε) Αξιοποίηση του εξαιρετικά εκπαιδευμένου εργατικού δυναμικού της χώρας μας σε νέες επενδύσεις. Αρκεί να επισημάνει κανείς την πληθώρα των μηχανικών και άλλων αποφοίτων ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στην Ελλάδα, οι οποίοι αναζητούν απασχόληση με ελάχιστες αμοιβές (περί τα 1.000 €, όταν οι αντίστοιχες στη Γερμανία είναι τουλάχιστον τετραπλάσιες), για να κατανοήσει τις δυνατότητες μας (στην Ισπανία, οι γερμανικές βιομηχανίες έχουν τεράστια προβλήματα εύρεσης εξειδικευμένου προσωπικού, με αποτέλεσμα να σταματούν την παραγωγή). Οι πλεονασματικές χώρες της ΕΕ πρέπει επιτέλους να καταλάβουν ότι, οφείλουν να επενδύουν στο ζωτικό χώρο τους - στην Ευρώπη δηλαδή και όχι στην Κίνα, στις Η.Π.Α., στη Βραζιλία ή αλλού.
Οι απαιτήσεις μας από την κυβέρνηση
(α) Ισοσκελισμένος προϋπολογισμός – δηλαδή, τα έξοδα μας να μην υπερβαίνουν τα έσοδα. Μείωση λοιπόν των περιττών δαπανών του δημοσίου, ει δυνατόν χωρίς απολύσεις και με επιλεκτικές μειώσεις μισθών, παράλληλα με την αύξηση της παραγωγικότητας των ΔΥ, μέχρι να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα. Διατήρηση τόσο των στρατηγικών, όσο και των κοινωφελών δημοσίων επιχειρήσεων, με την παράλληλη αναδιοργάνωση τους.
(β) Αναμόρφωση της δημόσιας διοίκησης, με στόχο την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας (διευκόλυνση στο άνοιγμα και κλείσιμο των επιχειρήσεων, σταθερό φορολογικό περιβάλλον, σταθερό οικονομικό πλαίσιο κλπ.), καθώς επίσης τον εξορθολογισμό του φορολογικού μηχανισμού.
(γ) Καθοδήγηση και κίνητρα ανάπτυξης του ιδιωτικού τομέα, για να αυξηθεί το ΑΕΠ και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας (γεωργία, τουρισμός, ναυτιλία, διαδίκτυο, λοιπές υπηρεσίες)
(δ) Περιορισμός των ελλειμμάτων στο ισοζύγιο εξωτερικών συναλλαγών, το οποίο είναι περί το -14% του ΑΕΠ (με -8% χρεοκόπησε το Μεξικό)
(ε) Καταπολέμηση της φοροαποφυγής των πολυεθνικών (με ειδικό φόρο επί του τζίρου) - παράλληλα με την εγκατάσταση ενός λειτουργικού Κράτους Δικαίου, καθώς επίσης με τη διεκδίκηση των αποζημιώσεων από τη Γερμανία (περί τα 160 δις €).
Ολοκληρώνοντας, θεωρούμε πως το μεγαλύτερο πρόβλημα μίας χώρας είναι η ανεργία η οποία, εκτός του ότι κοστίζει στο κράτος περί τα 400 εκ. ανά 1%, εξαθλιώνει ένα μεγάλο μέρος των εργαζομένων. Έχουμε την άποψη λοιπόν ότι δεν είναι εύλογη η ανακοίνωση μέτρων από μία κυβέρνηση, τα οποία «εξακοντίζουν» την ανεργία σε ποσοστά άνω του 20% - πόσο μάλλον αφού ο προϋπολογισμός επιβαρύνεται με τα ποσά που αναφέραμε (συνολικά πάνω από 4 δις €). Σε κάθε περίπτωση, δεν θα ήταν σκόπιμο να επικρατήσει και στην Ελλάδα η νεοφιλελεύθερη αντιμετώπιση, με βάση την οποία (άρθρο μας) “οι νέοι καπετάνιοι του υπερωκεανίου ρίχνουν έναν μεγάλο αριθμό ταξιδιωτών στη θάλασσα, για να μπορέσει το καράβι να συνεχίσει το δρόμο του με τους υπόλοιπους”.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Όπως έχουμε επισημάνει αρκετές φορές, αλλά και σύμφωνα με τον αρχισυντάκτη της γερμανικής οικονομικής εφημερίδας Handelsblatt κ. Gabor Steingart, σε μία πρόσφατη συνέντευξή του στον ΚτΕ, ελαφρά διαμορφωμένη από εμάς, η Ελλάδα πρέπει αμέσως να αλλάξει δρόμο:
“Οι δυτικές κυβερνήσεις και το ΔΝΤ αγοράζουν χρόνο, κάτι που δεν σας βοηθάει καθόλου. Η Ελλάδα χρειάζεται μία πραγματική λύση, αφού δεν είναι συνετό να καταπολεμάς μία κρίση χρέους με τεράστια, νέα χρέη…… Τα παιδιά του Σικάγου πήγαν στη Μόσχα, με σκοπό να «συνεφέρουν» την οικονομία με αυστηρή λιτότητα. Η χώρα διαλύθηκε. Οι Γερμανοί αποφασίσαμε στην ενοποίηση ότι, δεν έχει νόημα να μειώνεις συνεχώς τις δαπάνες και να αυξάνεις τους φόρους. Επενδύσαμε πολύ, αυξήσαμε τις εργατικές αμοιβές στην ανατολική Γερμανία. Είχαμε πολύ καλά αποτελέσματα.
Το πρόγραμμά μας δούλεψε γιατί ήταν στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση από όσα κάνετε στην Ελλάδα….. Δόθηκε πίστωση 110 δις € στην Ελλάδα. Στην Αν. Γερμανία, για την αναδιοργάνωση της οικονομίας της, δίναμε 160 δις € κάθε χρόνο, πάνω από δέκα χρόνια. Το ελληνικό πρόβλημα δεν πρέπει να γίνει πρόβλημα του Ευρώ και της ΕΕ. Η Ελλάδα αντιπροσωπεύει μόνο το 2,5% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ, δεν είναι πρόβλημα.
Χρειαζόσαστε περισσότερη αυτοπεποίθηση, αφού χωρίς αυτοπεποίθηση δεν θα βρείτε τη σωστή λύση - η οποία δεν είναι «τεχνικό ζήτημα». Πρέπει οι άνθρωποι να επιστρέψουν στην παραγωγική δουλειά και στην ανάπτυξη…. Η κυβέρνησή σας, ο πρωθυπουργός σας, πρέπει να αλλάξουν κατεύθυνση.
Είμαι σίγουρος ότι τελικά όλοι θα αλλάξουμε κατεύθυνση. Μεταπολεμικά, οι ΗΠΑ εφάρμοσαν το σχέδιο «Morgenthau» για να διαλύσουν τη γερμανική κοινωνία, καταστρέφοντας την τεχνολογία και τη βιομηχανία μας - αυτό κάνουμε στην Ελλάδα τώρα…..Προσπαθούμε να τιμωρήσουμε τους Έλληνες. Θα καταστρέψουμε την ικανότητα της Ελλάδας να επιστρέψει στην ανάπτυξη. Οι ΗΠΑ πήγαν από το σχέδιο «Morgenthau» στο σχέδιο «Marshall» (European Recovery Program). Η Ελλάδα πρέπει να πάει από τη λιτότητα στην ανάκαμψη και ανάπτυξη. Ελπίζω να μη γίνει πολύ αργά”.(G.Steingart)
Ολοκληρώνοντας, για να μπορέσει να απαιτήσει η Ελλάδα ένα νέο πρόγραμμα για την ανάπτυξη της Οικονομίας της, οφείλει να χρησιμοποιήσει όλα της τα όπλα. Παράλληλα, οφείλει να υπενθυμίζει στον μερκαντιλιστή εταίρο της ότι, τουλάχιστον η Ελλάδα έκανε μεν πολλά λάθη στο παρελθόν, αλλά δεν σκότωσε κανέναν. Απλούστερα, δεν οδήγησε τον κόσμο σε δύο παγκόσμιους πολέμους όπως η Γερμανία, για τους οποίους, αντί να τιμωρηθεί, βοηθήθηκε από τις Η.Π.Α. για να ανακάμψει - ταυτόχρονα με τη διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους των οφειλών της.
Επομένως, η Ελλάδα οφείλει να βοηθηθεί από τους εταίρους της, παράλληλα με την εκδίωξη του ΔΝΤ από την επικράτεια της, το γρηγορότερο δυνατόν. Στην αντίθετη περίπτωση, δεν πρέπει ούτε στιγμή να διστάσει - παίρνοντας τις οδυνηρές μεν, αλλά απόλυτα υποχρεωτικές αποφάσεις που χρειάζονται, για την εξασφάλιση της ευημερίας των Πολιτών της. Ας μην ξεχνάμε ότι, η πατρίδα μας είναι μία πλούσια, πολλαπλά προικισμένη χώρα, η οποία μπορεί να συντηρηθεί μόνη της – αρκεί να δραστηριοποιηθούν οι Πολίτες της, διακρίνοντας προοπτικές και χωρίς βέβαια να επιδιώκει την απομόνωση της.
Αθήνα, 19. Ιουνίου 2011
Ετικέτες
Β. Βιλιάρδος,
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΝ
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΙΣ ΠΕΡΙ ΤΩΝ "ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΩΝ"
Μόνιμο κίνημα θέλει η πλατεία
Σύμφωνα με δημοσκόπηση, οι εξεγερμένοι πολίτες αυτοχαρακτηρίζονται κίνημα ειρηνικό και όχι ανατροπής, πιστεύουν ότι αναβιώνουν τον θεσμό της άμεσης δημοκρατίας και παραδέχονται ότι δεν είναι ρεαλιστικές όλες οι προτάσεις τους
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/06/2011,

Από τους πολίτες που συγκεντρώνονται στην πλατεία Συντάγματος, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της Κάπα Research, το 15,6% πηγαίνει εκεί κάθε ημέρα, το 27,8% σχεδόν κάθε ημέρα και το 34,2% μία με δύο φορές την εβδομάδα. Σύμφωνα όμως με την πανελλαδική δημοσκόπηση, καθημερινά δηλώνει ότι «πάει πλατεία» μόνο το 4,3%, το 26,6% δηλώνει ότι πάει λιγότερο συχνά από μία με δύο φορές την εβδομάδα, ενώ η πλειονότητά τους, το 54%, δηλώνει ότι δεν έχει πάει ποτέ!
Από τους αγανακτισμένους πολίτες 22,7% δηλώνουν οπαδοί του ΠαΣοΚ, 14, 2% οπαδοί της ΝΔ και το 21,2% δηλώνει ότι δεν ανήκει σε κανένα κόμμα.
Στην πλειονότητά τους είναι 25-34 ετών (25, 3%) και 35-49 ετών (27,4%), ιδιωτικοί υπάλληλοι (23,8%), δημόσιοι υπάλληλοι (13,7%), ελεύθεροι επαγγελματίες (13, 2%), συνταξιούχοι (14, 6%), φοιτητές (12, 9%) και άνεργοι (13,7%).
Οι επισκέπτες της πλατείας Συντάγματος δηλώνουν στη συντριπτική τους πλειονότητα (88,7%) ότι οι αποδοκιμασίες ενάντια στο σύνολο των πολιτικών της χώρας τους βρίσκουν σύμφωνους και εκφράζουν το κοινό περί δικαίου αίσθημα,
ενώ μόλις ένα ποσοστό 7, 9% πιστεύει ότι οι αποδοκιμασίες κατά των πολιτικών θέτουν σε κίνδυνο τους κοινοβουλευτικούς θεσμούς.
Η ίδια εικόνα προκύπτει και από την πανελλαδική δημοσκόπηση, καθώς το 82,3% των πολιτών πιστεύει ότι οι αποδοκιμασίες εκφράζουν το κοινό περί δικαίου αίσθημα, ενώ το 16,3% των ερωτηθέντων εκφράζουν τη διαφωνία τους με τέτοιες μορφές διαμαρτυρίας.
Οταν τους ζητείται να αυτοπροσδιοριστούν πολιτικά, οι συμμετέχοντες στην έρευνα που έγινε στην πλατεία Συντάγματος δηλώνουν «αριστεροί» σε ποσοστό 16,3% και «κεντρώοι» σε ποσοστό 25%, ενώ στην πανελλαδική δημοσκόπηση δηλώνουν «κεντρώοι» στην πλειονότητά τους (29,8%).
Ταυτοχρόνως, σε ποσοστό 25,3% οι αγανακτισμένοι πολίτες θεωρούν ρεαλιστικές τις προτάσεις οι οποίες διατυπώνονται στις λαϊκές συνελεύσεις, αλλά τις θεωρούν ουτοπικές όσοι απάντησαν στην πανελλαδική δημοσκόπηση.
Κατά του μνημονίου
Από τους 643 πολίτες οι οποίοι απάντησαν στην έρευνα από την πλατεία Συντάγματος, το 83,8% δήλωσε ότι το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα πρέπει να καταψηφιστεί,
ενώ μόλις το 3,7% δήλωσε ότι θα πρέπει να υπερψηφιστεί για να διασφαλιστεί η επόμενη δόση του μνημονίου. Με τις απόψεις των «Αγανακτισμένων» δεν φαίνεται να ταυτίζεται το σύνολο της κοινής γνώμης, καθώς στην πανελλαδική δημοσκόπηση της Κάπα Research το ποσοστό εκείνων που ζητούν καταψήφιση του μεσοπρόθεσμου προγράμματος και εκλογές μειώνεται στο 47, 5%, ενώ το ποσοστό εκείνων που ζητούν να υπερψηφιστεί αυξάνεται στο 34,8%.
Αντιθέτως και στις δύο δημοσκοπήσεις εκφράζεται έντονη αγωνία και ανησυχία για την οικονομική κατάσταση, με τους πολίτες να δηλώνουν ότι δεν μπορούν πλέον να κάνουν σχέδια για το μέλλον γιατί δεν τους το επιτρέπει το εισόδημά τους. Ταυτόχρονα, τόσο η πλατεία Συντάγματος όσο και το σύνολο των πολιτών δηλώνουν ότι «υποστηρίζουν τις αλλαγές που θα ωφελήσουν τις επόμενες γενιές, έστω κι αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να κάνουμε θυσίες σήμερα». Με την άποψη αυτή δηλώνει ότι συμφωνεί το 38,3% της πλατείας και το 37,6% του συνόλου της κοινής γνώμης, αν και στην πλατεία καταγράφεται και ένα ποσοστό 28,3% που διαφωνεί.
Κίνημα ή μόδα;
Στη συντριπτική τους πλειονότητα δηλώνουν εντελώς απαισιόδοξοι για την πορεία της χώρας και για τον λόγο αυτό τάσσονται υπέρ του σχηματισμού μιας κυβέρνησης εθνικής σωτηρίας.
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Επωνυμία εταιρείας: ΚΑΠΑ RΕSΕΑRCΗ Α.Ε. Αρ. μητρ.: 5 Επωνυμία/ όνομα εντολέα: «Το Βήμα της Κυριακής». 19 Ιουνίου 2011
ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ???
ΠΟΙΟΣ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΥΚΟΥΛΑ ΣΤΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ?
Ποιος είναι ο ηγέτης;
H κουκούλα βγήκε μόλις απομακρύνθηκε από την πορεία
και βρέθηκε μόνος του.
Ο εικονιζόμενος κουκουλοφόρος είναι ο Πέτρος Κωνσταντινου του ΑΝΤΑΡΣΥΑ , ΜΙΣΕΙ ΚΑΘΕΤΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ , ΚΑΙ λατρευει καθετι που εχει σχεση με αλλοδαπους , είναι ΚΥΠΡΙΟΣ. (....) Είναι δημοτικός σύμβουλος και δήλωσε μετά τον φόνο του Μ. Καντάρη: [[Για "Πρωτοφανές ρατσιστικό πογκρόμ, το οποίο εξαπέλυσε η αστυνομία, σε συνεργασία με τις παρακρατικές συμμορίες της "Χρυσής Αυγής", κατά των μεταναστών και των καταστημάτων τους, στην περιοχή του κέντρου της Αθήνας και τις γειτονιές της πλατείας Βικτωρίας, μετά τη δολοφονία του 44χρονου", έκανε λόγο ο Πέτρος Κωνσταντίνου, δημοτικός σύμβουλος Αθήνας, με την παράταξη "Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ στις γειτονιές της Αθήνας".Ζήτησε από το δήμαρχο Αθηναίων Γιώργο Καμίνη, "να συμπλεύσει με τη δημοκρατική κοινωνία της Αθήνας, που ανησυχεί για το ρατσιστικό και φασιστικό πογκρόμ, να βάλει το ζήτημα τη Δευτέρα στο δημοτικό συμβούλιο και να καταδικάσει τις φασιστικές και ρατσιστικές επιθέσεις". Παράλληλα, κάλεσε σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας τη Δευτέρα στις 2 το μεσημέρι, έξω από το δημαρχείο στην πλατεία Κοτζιά, με σύνθημα "ποτέ ξανά φασισμός" και αίτημα να τεθεί εκτός νόμου η "Χρυσή Αυγή".]]
Ηγείται ΔΕΚΑΤΕΣΣΑΡΩΝ Μ.Κ.Ο. (....) ΚΑΙ ΗΤΟ Ο ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΤΩΝ ΕΠΕΙΣΟΔΙΩΝ ΜΕ ΤΟ ΨΕΥΤΟΚΟΡΑΝΙ!!
Ηγείται ΔΕΚΑΤΕΣΣΑΡΩΝ Μ.Κ.Ο. (....) ΚΑΙ ΗΤΟ Ο ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΤΩΝ ΕΠΕΙΣΟΔΙΩΝ ΜΕ ΤΟ ΨΕΥΤΟΚΟΡΑΝΙ!!
http://www.eglimatikotita.gr/2011/06/blog-post_4992.html
ΕΜΕΙΣ ΓΝΩΡΙΖΟΜΕ ΜΟΝΟΝ ΔΥΟ ΠΡΑΓΜΑΤΑ:
1. Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΣΥΝΕΛΑΒΕ ΣΤΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ 28 ΑΤΟΜΑ , ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΑΝΕΚΟΙΝΩΣΕ ΩΣ ΩΦΕΙΛΕ ΣΕ ΠΟΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΝΗΚΟΥΝ -- ΑΡΑ ΛΕΓΟΜΕ ΚΑΛΥΠΤΕΙ/ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΑΡΑΞΙΕΣ Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ!
2. ΜΕΤΑ ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΕΤΟΣ, Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΔΕΝ ΕΞΙΧΝΙΑΣΕ ΕΙΣΕΤΙ ΤΑΣ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΑΡΦΙΝ!!! ΑΡΑ ΛΕΓΟΜΕ, ΕΙΤΕ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΝΙΚΑΝΗ, ΕΙΤΕ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΟΥΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ!
Ετικέτες
''Αντιεξουσιαστές''
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΝ-Δημήτρης Καζάκης-Μοντέλο η Νορβηγία!
Δημήτρης Καζάκης-Μοντέλο η Νορβηγία!
Ήρθε πια το πλήρωμα του χρόνου. Αφού οι διεθνείς τοκογλύφοι έφεραν σε πλήρες αδιέξοδο την ελληνική οικονομία και κοινωνία με τις πολιτικές του μνημονίου, ήρθε η ώρα να βάλουν χέρι στα ασημικά του σπιτιού. Πουλήστε, αν θέλετε να γλυτώσετε, μας λένε φίλοι, σύμμαχοι και εταίροι. Πουλήστε ό,τι έχετε και δεν έχετε. Τη φιλοσοφία της τρόικας αποτύπωσε με εξαιρετική σαφήνεια ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ στις 17.5:
«Δεν θα απέκλεια εντελώς μια μορφής αναδιάταξης (του χρέους), αλλά αυτό δεν αποτελεί μεμονωμένη απάντηση. Πρώτα χρειαζόμαστε νέα μέτρα από την Ελλάδα για να φτάσει τους δημοσιονομικούς στόχους του 2011. Έπειτα πρέπει να έχουμε τη διαβεβαίωση ότι το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων θα φτάσει σε έναν ικανοποιητικό για εμάς όγκο. Ύστερα θα δούμε αν χρειάζονται συμπληρωματικά μέτρα. Και μόνο τότε, αν εκπληρωθούν όλοι αυτοί οι όροι, μπορούμε να συζητήσουμε θέμα αναδιάταξης. Δεν είναι αναδιάταξη ή τίποτα. Είναι μέτρα, μέτρα και μέτρα και μετά ίσως αναδιάταξη».
Ξεπούλημα αίσχους
Με άλλα λόγια, η φιλοσοφία της τρόικας είναι απλή. Θα πρέπει διαρκώς να υιοθετούνται απανωτά μέτρα, που ξέρουν εξαρχής ότι δεν μπορούν να συγκρατήσουν το χρέος. Όμως οδηγούν την κοινωνία στην απελπισία και σε κατάσταση τέτοια που μπορεί να δεχτεί πιο εύκολα εκβιασμούς και πιέσεις. Κι όταν έχει προχωρήσει το ξεπούλημα, τότε ίσως να συζητήσουν κάποια αναδιάταξη, που εκ προοιμίου ξέρουν ότι δεν μπορούν να την εφαρμόσουν σε ολόκληρο το δημόσιο χρέος της Ελλάδας.
Έτσι λοιπόν στήθηκε το σκηνικό για τη δεύτερη φάση της πέμπτης ιστορικά χρεοκοπίας της Ελλάδας. Μέτρα, μέτρα και μέτρα, μαζί με γενικευμένο ξεπούλημα.
Η κυβέρνηση βιάστηκε να ανακοινώσει την πρώτη φουρνιά των λεγόμενων αποκρατικοποιήσεων. Αυτό, σύμφωνα με ανακοίνωση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων στις 18.5, προβλέπει αναλυτικά:
Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου, τα εκτιμώμενα έσοδα από το πρώτο κύμα αποκρατικοποιήσεων εντός του 2011 εκτιμώνται σε 3,5 έως 5,5 δισ. ευρώ. Το δεύτερο κύμα εντός του 2012 εκτιμάται ότι θα αποφέρει άλλα 4 με 6 δισ. ευρώ. Ενώ το τρίτο κύμα εντός του 2013 θα δώσει γύρω στα 4,5 με 5,5 δισ. ευρώ. Με άλλα λόγια, σε σύνολο το τριετές αυτό πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων θα αποφέρει 12 - 17 δισ. ευρώ.
Δεν θα ασχοληθούμε εδώ με το αν και κατά πόσο θα μπορέσει να πιάσει αυτές τις αποδόσεις. Ας υποθέσουμε ότι τις πιάνει. Έτσι η κυβέρνηση καλείται να πουλήσει περιουσία και επιχειρήσεις που έχουν συνολική οικονομική επιφάνεια άνω των 120 δισ. ευρώ έναντι 12 - 17 δισ. ευρώ. Κι όχι μόνο αυτό. Τα χρήματα αυτά θα πάνε κατευθείαν στους δανειστές.
Πόσο θα ελαφρύνουν την εξυπηρέτηση του χρέους; Ελάχιστα. Μόνο τη διετία 2012 και 2013 προβλέπονται δαπάνες εξυπηρέτησης του χρέους που θα ξεπερνούν τα 100 δισ. ευρώ. Επομένως αυτά που αναμένει η κυβέρνηση να πιάσει από τις αποκρατικοποιήσεις δεν είναι παρά σταγόνα στον ωκεανό.
11 εκατ. παρείσακτοι
Η Ελλάδα είναι ένα πολύ προνομιακό οικόπεδο σε μια εξαιρετικά συμφέρουσα περιοχή του κόσμου. Έχει όμως ένα κακό. Διαθέτει 11 εκατομμύρια παρείσακτους. Γι’ αυτό και το ξεπούλημα δεν ξεκίνησε με τη δημόσια περιουσία και τις αποκρατικοποιήσεις, αλλά με τον ανθό της ελληνικής κοινωνίας, τη νέα γενιά εργαζομένων. Προκειμένου να επιβιώσει, ένα όλο και μεγαλύτερο μέρος της νέας γενιάς είναι ήδη υπ’ ατμόν. Φεύγει ή κανονίζει να φύγει στο εξωτερικό σε αναζήτηση ενός καλύτερου μέλλοντος. Όταν μια κοινωνία ξεπουλάει έτσι τη νέα γενιά της είναι καταδικασμένη.
Το πιο σημαντικό δεν είναι αυτό, αλλά άλλο. Αν τα πουλήσει όλα το κράτος, τότε με τι θα μπορέσει να συμβάλει στην ανάπτυξη της χώρας και στην ανάκαμψη της οικονομίας; Τι άλλο θα χρειαστεί να πουλήσει όταν ανακαλύψει η κυβέρνηση και η τρόικα ότι ακόμη και ολόκληρη η δημόσια περιουσία δεν είναι αρκετή για να εξυπηρετηθεί το χρέος; Μήπως το εθνικό έδαφος; Μάλλον ναι, μιας και με τη Σύμβαση Δανειακής Διευκόλυνσης η χώρα έχει παραιτηθεί «άνευ όρων και αμετάκλητα», όπως ρητά αναφέρεται, από την εθνική της κυριαρχία. Κι επομένως είναι δυνατή ακόμη και η εκποίηση εθνικού εδάφους.
Στα ερωτήματα αυτά απαντά η διατεταγμένη δημοσιογραφία με κραυγές περί σπάταλου και διογκωμένου κράτους. Μάλιστα ορισμένοι παπαγάλοι συγκεκριμένων παρασιτικών επιχειρηματικών συγκροτημάτων που ελέγχουν και τα ΜΜΕ είπαν ότι η Ελλάδα είναι το τελευταίο κομμουνιστικό κράτος της Ευρώπης.
Προφανώς οι κύριοι αυτοί, υπό το κράτος της φρενίτιδας που έχει προκαλέσει στους καρχαρίες της αγοράς το μαζικό ξεπούλημα του δημοσίου, τα έχασαν τελείως. Όμως, επειδή λέγονται απίστευτες ανοησίες σχετικά με το μέγεθος του δημόσιου τομέα στην Ελλάδα οφείλουμε να διευκρινίσουμε ορισμένες στοιχειώδεις αλήθειες.
Επιλεκτική σπατάλη
Καταρχάς ο δημόσιος τομέας στην Ελλάδα δεν είναι τόσο διογκωμένος όσο λένε. Αν δούμε τα στοιχεία του Πίνακα 1 της Eurostat θα διαπιστώσουμε ότι το μέγεθος του δημόσιου τομέα με όρους συνόλου δαπανών της γενικής κυβέρνησης βρίσκεται περίπου στον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωζώνης. Για ολόκληρη την περίοδο 1999-2010.
Κι όχι μόνο αυτό. Αν παρατηρήσει κανείς τα στοιχεία προσεκτικά θα δει ότι κατά κανόνα όσο πιο ανεπτυγμένη είναι μια οικονομία τόσο μεγαλύτερο κράτος διαθέτει. Είναι τυχαίο που η Δανία, η Γαλλία, η Ολλανδία, η Αυστρία, η Φινλανδία, η Σουηδία κ.ο.κ., έχουν αρκετά πιο διογκωμένους δημόσιους τομείς; Μήπως αυτές οι χώρες είναι κομμουνιστικές ή σοβιετικές και δεν το ξέρουν; Κι αν για την κρίση και το χρέος φταίει το μεγάλο, κακό και σπάταλο κράτος, τότε γιατί αυτές οι χώρες δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα χρεοκοπίας όπως η Ελλάδα;
Είναι αλήθεια ότι το δημόσιο στην Ελλάδα είναι διεφθαρμένο και παρασιτικό. Αυτό δεν οφείλεται στο μέγεθός του, ούτε στις σπατάλες του. Άλλωστε το ελληνικό δημόσιο είναι επιλεκτικά σπάταλο. Ενώ διαθέτει τις χαμηλότερες δαπάνες στην Ε. Ε. για υγεία και παιδεία, δαπανά ταυτόχρονα σχεδόν τα διπλάσια, ως ποσοστό του ΑΕΠ, στις κρατικές προμήθειες από τον μέσο όρο της Ε.Ε.
Όταν πρόκειται για ημέτερους, κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες και μεγαλοεργολάβους το ελληνικό δημόσιο είναι σπάταλο όσο εκεί που δεν παίρνει. Όταν πρόκειται για τις βασικές κοινωνικές ανάγκες του λαού, τότε πάντα συμβαίνει το δημόσιο ταμείο να μην επαρκεί.
Υπόδειγμα
Το βασικό πρόβλημα με τον δημόσιο τομέα δεν είναι πόσο μεγάλος ή μικρός είναι. Άλλωστε το πόσο μεγάλος χρειάζεται να είναι ένας δημόσιος τομέας εξαρτάται από το τι κοινωνία και τι οικονομία θέλει κανείς. Αν θέλουμε μια κοινωνία όπου να βασιλεύει το πορτοφόλι και μια οικονομία έρμαιο της αγοράς, τότε ο δημόσιος τομέας πρέπει να είναι μικρός. Γι’ αυτό άλλωστε και όσο πιο ευάλωτη, όσο πιο σαθρή είναι μια οικονομία, όσο πιο «τριτοκοσμική» είναι μια χώρα, τόσο πιο περιορισμένο, ισχνό, παρασιτικό και διεφθαρμένο δημόσιο τομέα έχει.
Αντίθετα, αν θέλουμε μια κοινωνία με ανεπτυγμένες υποδομές και υπηρεσίες αντίστοιχες των απαιτήσεων των πιο ζωτικών αναγκών της, αν θέλουμε μια θωρακισμένη οικονομία απέναντι στα ιδιωτικά μονοπώλια και την ασυδοσία των αγορών, με αναπτυξιακή δυναμική, τότε είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε έναν μεγάλο και ανεπτυγμένο δημόσιο τομέα όχι μόνο στο επίπεδο των υπηρεσιών, αλλά και στο επίπεδο της επιχειρηματικής δράσης.
Για να γίνει κατανοητό αυτό θα χρησιμοποιήσουμε ένα παράδειγμα. Ποια οικονομία σήμερα στην Ευρώπη έχει τα λιγότερα οικονομικά προβλήματα από την παγκόσμια ύφεση; Η Νορβηγία. Η χώρα αυτή δεν έχει προς το παρόν παρουσιάσει τα συμπτώματα κρίσης και ύφεσης που κατατρέχουν όλες τις άλλες χώρες της Ευρώπης, μικρές και μεγάλες. Είναι τυχαίο ότι κάτι τέτοιο συμβαίνει σε μια οικονομία που δεν συμμετέχει ούτε στην Ε.Ε. ούτε στην Ευρωζώνη; Όχι βέβαια. Το γεγονός ακριβώς ότι έχει διατηρήσει την ανεξαρτησία της είναι εκείνο που την έχει προστατέψει από τις οξείες εκδηλώσεις της κρίσης.
Η Νορβηγία ως ανεξάρτητη χώρα και καλά προστατευμένη εθνική οικονομία έχει κατά κεφαλή ΑΕΠ που φτάνει τα 95 χιλιάδες δολάρια. Έχει το υψηλότερο κατά κεφαλή ΑΕΠ στην Ευρώπη (ανατολική και δυτική) μετά το Λουξεμβούργο. Πολύ ψηλότερο απ’ όλες τις μεγάλες οικονομίες της Ε.Ε., όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, η Ολλανδία, η Βρετανία κ.ο.κ.
Η Ελλάδα μόλις και μετά βίας φτάνει τα 35 χιλιάδες δολάρια κατά κεφαλή ΑΕΠ. Η Νορβηγία, αν και με πληθυσμό λιγότερο από τον μισό της Ελλάδας, παράγει ΑΕΠ κατά 20% μεγαλύτερο από αυτό της χώρας μας. Θυμηθείτε το αυτό στις παρακάτω συγκρίσεις.
Συνεχίζει ακάθεκτη
Ο Πίνακας 2 παρουσιάζει τις επίσημες προβλέψεις για τη Νορβηγία τα επόμενα χρόνια. Σε μια εποχή βαθιάς ύφεσης της παγκόσμιας οικονομίας που έχει αγκαλιάσει ακόμη και τις πιο μεγάλες οικονομίες, η Νορβηγία συνεχίζει ακάθεκτη.
Σε μια εποχή όπου βασιλεύει η πιο άγρια μονόπλευρη λιτότητα και ταυτόχρονα ο εκτροχιασμός της ανεργίας, στη Νορβηγία η ανεργία, αν και βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, εξακολουθεί να μειώνεται. Ενώ ταυτόχρονα οι ετήσιες αποδοχές των εργαζομένων σε σταθερές τιμές αυξάνονται σημαντικά. Τι συμβαίνει; Πώς γίνεται και η Νορβηγία είναι μια τέτοια «παραφωνία» μέσα στη γενικευμένη παραζάλη των μέτρων κοινωνικής απελπισίας που θεωρούνται σήμερα μονόδρομος;
Μην βιάζεστε να μιλήσετε για πετρέλαια. Η Νορβηγία έχει περίπου τον ίδιο φυσικό και ορυκτό πλούτο με την Ελλάδα. Με μια μόνη διαφορά. Αυτή τον αξιοποιεί προς όφελός της υπό καθεστώς κρατικής ιδιοκτησίας και δεν βιάζεται να τον ξεπουλήσει στον πρώτο τυχόντα επενδυτή της αγοράς. Η Ελλάδα επιπλέον έχει σημαντικά «συγκριτικά πλεονεκτήματα» που δεν έχει η Νορβηγία, όπως π.χ. τεράστιες δυνατότητες αγροτικής και μεταποιητικής ανάπτυξης. Με την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν θα πνίγεται από τις ανοιχτές αγορές και την κοινή αγροτική πολιτική της Ε.Ε.
Τεράστιο, αλλά... πλεονασματικό δημόσιο!
Για μια συνοπτική εικόνα της Νορβηγίας κοιτάξτε τον Πίνακα 3. Ο πληθυσμός αυτής της χώρας ανέρχεται κοντά στα 5 εκατομμύρια με δημογραφικά στοιχεία αρκετά όμοια με εκείνα του ελληνικού πληθυσμού. Αυτό όμως δεν την εμποδίζει από το να έχει ένα από το πιο ανεπτυγμένα συστήματα κοινωνικής ασφάλισης, το οποίο χρηματοδοτείται κυρίως από το Κρατικό Επενδυτικό Κεφάλαιο της Νορβηγίας, όπου καταλήγει το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων από το πετρέλαιο. Και τα παράξενα δεν σταματούν σ’ αυτό. Παρά το γεγονός ότι έχει σχεδόν τον μισό πληθυσμό από τον ελληνικό, διαθέτει σχεδόν τον ίδιο αριθμό δημοσίων υπαλλήλων με εκείνον της Ελλάδας, γύρω στους 780 χιλιάδες. Και ω του θαύματος δαπανά για τους μισθούς αυτών των δημοσίων υπαλλήλων πολύ παραπάνω απ’ ό,τι δαπανά το ελληνικό κράτος. Η Νορβηγία δαπανά το 14% του ΑΕΠ της για μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων, ενώ η Ελλάδα με τον ίδιο αριθμό δημοσίων υπαλλήλων και με μικρότερο ΑΕΠ δαπανά μόλις το 11%.
Μονιμότητα!
Επιπλέον το καθεστώς εργασίας των δημοσίων υπαλλήλων της Νορβηγίας δεν περιλαμβάνει συμβασιούχους, ωρομίσθιους, συμβάσεις έργου κ.ο.κ., όπως στην Ελλάδα. Το ελληνικό δημόσιο απασχολεί το προσωπικό του με 17 διαφορετικά εργασιακά καθεστώτα. Η Νορβηγία διαθέτει ένα αποκλειστικά καθεστώς εργασίας στο δημόσιο, τη μονιμότητα.
Και τι συνέβη; Μήπως η Νορβηγία είναι στο χείλος της χρεοκοπίας; Κάθε άλλο. Ο προϋπολογισμός της είναι μονίμως πλεονασματικός, 10,6% του ΑΕΠ για το 2010. Ενώ το δημόσιο χρέος της φτάνει μόλις το 43,1% του ΑΕΠ της χώρας.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η Νορβηγία έχει προβεί και σε άλλα θανάσιμα αμαρτήματα. Συντηρεί έναν τεράστιο αριθμό δημόσιων και δημοτικών επιχειρήσεων, πάνω από 3 χιλιάδες, οι οποίες εκτός όλων των άλλων ανήκουν αποκλειστικά στο δημόσιο και παράγουν πλεονάσματα.
Με αυτά τα πλεονάσματα χρηματοδοτείται πάνω από το 50% των κρατικών εσόδων και έτσι το νορβηγικό κράτος δεν έχει την ανάγκη να γδέρνει φορολογικά τους πολίτες του και ιδίως τους εργαζομένους. Θα μπορούσε να αντισταθεί στην παγκόσμια ύφεση η Νορβηγία και να αναπτύσσεται χωρίς λιτότητες, περικοπές και ιδιωτικοποιήσεις, αν δεν διέθετε αυτόν τον εξαιρετικά εκτεταμένο, ισχυρό και παραγωγικό δημόσιο τομέα; Θα μπορούσε η Νορβηγία να ήταν στην ίδια πλεονεκτική θέση, αν είχε κάνει το θανάσιμο λάθος να ενταχθεί στην Ε.Ε. και είχε παραδώσει το νόμισμα, την οικονομία και την κυριαρχία της στην Κομισιόν και την ΕΚΤ; Ούτε κατά διάνοια!
Τι φταίει λοιπόν και στην Ελλάδα δεν μπορούμε να έχουμε μια αντίστοιχη οικονομία; Το μεγάλο και σπάταλο κράτος; Οι κοπρίτες δημόσιοι υπάλληλοι; Ή όλος εκείνος ο συρφετός που μας κυβερνά δεκαετίες τώρα με τις πλάτες της πιο παρασιτικής και ληστρικής ολιγαρχίας που έχει γνωρίσει η ιστορία;
Ο ίδιος συρφετός και η ίδια η ολιγαρχία που πασχίζουν σήμερα να ολοκληρώσουν τη λεηλασία της χώρας με το γενικό ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και του κράτους. Ο ίδιος συρφετός που αδίστακτα φορολογεί ακόμη και τους ανέργους για να πληρώσει τους τοκογλύφους και διώχνει μαζικά τη νέα γενιά από αυτή τη χώρα υπό καθεστώς γενικευμένης απόγνωσης και απελπισίας.
Ετικέτες
Δ. Καζάκης,
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΝ
Spiegel: «Κήδεψε» το Ευρώ, και σκέπασε το φέρετρο με ελληνική σημαία
Spiegel: «Κήδεψε» το Ευρώ, και σκέπασε το φέρετρο με ελληνική σημαία
Υποστηρίζει ότι η ΟΝΕ εξελίσσεται στο μεγαλύτερο κίνδυνο για το μέλλον της Ευρώπης.
Με πρωτοσέλιδο τίτλο «Ξαφνικά και αναμενόμενα» κυκλοφορεί αύριο Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011 το νέο τεύχος του Spiegel. Πρόκειται για ένα εξώφυλλο πένθους. Σε αυτό απεικονίζεται το ευρώ σε ένα κάδρο με μαύρη ταινία πένθους πάνω στο φέρετρο του που είναι σκεπασμένο με ελληνική σημαία.
Το Spiegel υποστηρίζει ότι η Οικονομική και Νομισματική Ενωση εξελίσσεται στο μεγαλύτερο κίνδυνο για το μέλλον της Ευρώπης.
Στο σχετικό δημοσίευμα επισημαίνεται ότι το ευρώ αλυσοδένει μεταξύ τους εθνικές οικονομίες που δεν ταιριάζουν.
«Ωστόσο οι πολιτικοί ποντάρουν σε ολοένα νέα προγράμματα. Πρόκειται για λάθος δρόμο» σημειώνει.
Tο Spiegel εκτιμά ότι η Ευρώπη κλυδωνίζεται οικονομικοτεχνικά και ως ιστορικό εγχείρημα έχει ήδη χρεοκοπήσει, ενώ προειδοποιεί ότι οι πολίτες, ιδιαίτερα οι νέοι, δεν ξέρουν πια τι να κάνουν με την ΕΕ, είναι ανάστατοι με το τι κάνουν οι κυβερνήσεις με τα χρήματά τους και βγαίνουν κατά εκατομμύρια στους δρόμους.
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=3&artid=4636298
--------------------------------------------------------------------------
1. ΝΑ ΑΝΑΚΟΨΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ, ΔΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΘΕΣΑΝ ΤΟΤΕ ΩΜΑ ΚΑΙ ΕΚΒΙΑΣΤΙΚΑ, ΜΕ ΦΑΝΕΡΗ ΑΙΧΜΗ ΤΟΝ ΤΟΤΕ ΓΑΛΛΟ ΠΡΟΕΔΡΟ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΟ ΤΟΥ ΚΑΡΤΕΛ ΤΩΝ ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΩΝ-ΤΟΚΟΓΛΥΦΩΝ, ΤΟΝ ΜΙΤΤΕΡΑΝ, ΣΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ: ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΤΡΑΠΗ Η ΕΠΑΝΕΝΩΣΙΣ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗ ΤΟ ΕΥΡΩ . Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΕΧΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΗΜΩΣ (ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΤΩΝ ΝΙΚΗΤΩΝ) ΚΥΒΕΡΝΗΣΙ ΔΟΣΙΛΟΓΩΝ Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΕΛΙΓΜΩΝ (ΚΑΘΩΣ ΑΠΕΙΛΕΙΤΟ ΜΕ ΝΕΑ ΚΑΙ ΦΑΝΕΡΗ ΚΑΤΟΧΗ) ΔΕΧΤΗΚΕ (ΟΠΩΣ ΔΕΧΤΗΚΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΗ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΜΑΡΚΑ "ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ" ΣΤΗΝ ΕΣΣΔ ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΗ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΙΑΤΗΡΟΥΣΕ ΣΤΡΑΤΟ ΣΤΗΝ ΑΝ. ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΤΥΡΑΝΝΕΙ ΑΝΗΚΟΥΣΤΑ ΚΑΙ ΑΙΣΧΡΑ ΤΟΝ ΠΛΗΘΥΣΜΟ --ΝΑΙ, ΣΤΗΝ ΧΑΓΗ ΔΙΚΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΤΙ ΚΑΚΟΜΟΙΡΗΔΕΣ, ΕΔΩ Ο ΜΕΓΑ-ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΑΣ ΠΟΛΕΜΟΥ ΠΗΡΕ ΚΑΙ ΜΕΓΑ-ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΓΑ-ΣΦΑΓΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΤΙΚΗ ΤΥΡΑΝΝΙΑ!!! ΖΗΤΩ Ο ΘΑΥΜΑΣΤΟΣ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ!!! ΠΗΓΕ ΚΑΙ Ο ΕΛΛΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΟΣΧΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΕΟΡΤΑΣΗ ΤΑ ΜΕΓΑ-ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΚΣΕ, ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΞΙΣΟΥ ΚΑΚΟΗΘΩΝ ΕΠΙΓΟΝΩΝ ΤΟΥ!!! ΝΑΙ, ΤΟ ΝΕΟΝ ΡΩΣΣΙΚΟΝ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΟΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΡΟΤΕΙ ΤΟΝ ΜΕΓΑ-ΚΑΚΟΥΡΓΟ ΠΟΥ ΔΙΟΛΟΥ ΔΕΝ ΕΧΑΣΕ ΤΗΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΤΟΥ, ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΤΟ ΚΚΣΕ!!!--π.χ. ΠΡΟ ΗΜΕΡΩΝ, ΜΠΗΚΕ Η ΚΑ-ΓΚΕ-ΜΠΕ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΣ "ΜΕΜΟΡΥ" ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΙ ΚΑΙ ΚΑΤΕΣΧΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΤΙ ΗΝΟΧΛΗΘΗ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΕΠΕΙΔΗ Η ΟΡΓΑΝΩΣΙΣ ΑΥΤΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΑ ΤΑ ΓΚΟΥΛΑΓΚ, ΤΑ ΓΝΩΣΤΑ ΜΕΓΑ-ΣΦΑΓΕΙΑ ΟΠΟΥ ΕΔΟΛΟΦΟΝΗΘΗΣΑΝ ΟΙΚΤΡΩΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 100 ΕΚ. ΑΝΘΡΩΠΟΙ!!!)
2. ΝΑ ΕΞΟΥΣΙΑΣΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ (ΔΕΝ "ΕΦΘΑΝΕ" ΜΟΝΟ Η ΕΜΠΟΡΙΚΗ-ΗΜΙΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΙΣ Ε.Ε.) ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΟΜΟΓΕΝΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣ ΣΤΟ ΠΟΛΥΦΥΛΕΤΙΚΟ ΑΠΑΝΘΡΩΠΟ ΧΩΝΕΥΤΗΡΙΟ ΤΟΥΣ, ΑΝΑΜΙΓΝΥΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΙΣΗ ΔΟΣΗ ΜΩΑΜΕΘΑΝΩΝ ΚΑΙ ΝΕΓΡΩΝ!
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΠΕΘΑΝΗ!!! ΝΑ ΠΑΨΟΥΝ ΤΑ ΑΝΗΘΙΚΑ ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΒΑΖΕΙ ΕΔΩ, ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΟΝ ΧΑΧΟΛΟ ΛΑΟ Η ΞΕΔΙΑΝΤΡΟΠΗ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΑΞΙΣ" ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΕΡΓΟΛΑΒΟΙ ΤΩΝ ΜΜΕ ("ΑΝ ΒΓΗΣ ΑΠ' ΤΟ ΕΥΡΩ ΘΑ ΠΕΙΝΑΣΗΣ!!!" ---ΝΑΙ, ΜΑΓΚΑ ΜΟΥ, ΝΑ ΠΕΙΝΑΣΩ ΘΕΛΩ, ΠΑΡΕ ΣΥ, ΤΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΠΗΓΑΙΝΕ ΣΤΗΝ ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑ!!!) ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!!!
ΙΔΟΥ ΑΝΩΤΕΡΩ, ΛΟΙΠΟΝ, ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟΝ ΕΞΩΦΥΛΛΟΝ ΑΝΤΙΠΟΥΣ ΤΟΥ ΘΡΙΑΜΒΕΥΤΙΚΟΥ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΥ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΤΕ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ:
Υποστηρίζει ότι η ΟΝΕ εξελίσσεται στο μεγαλύτερο κίνδυνο για το μέλλον της Ευρώπης.
Με πρωτοσέλιδο τίτλο «Ξαφνικά και αναμενόμενα» κυκλοφορεί αύριο Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011 το νέο τεύχος του Spiegel. Πρόκειται για ένα εξώφυλλο πένθους. Σε αυτό απεικονίζεται το ευρώ σε ένα κάδρο με μαύρη ταινία πένθους πάνω στο φέρετρο του που είναι σκεπασμένο με ελληνική σημαία.
Το Spiegel υποστηρίζει ότι η Οικονομική και Νομισματική Ενωση εξελίσσεται στο μεγαλύτερο κίνδυνο για το μέλλον της Ευρώπης.
Στο σχετικό δημοσίευμα επισημαίνεται ότι το ευρώ αλυσοδένει μεταξύ τους εθνικές οικονομίες που δεν ταιριάζουν.
«Ωστόσο οι πολιτικοί ποντάρουν σε ολοένα νέα προγράμματα. Πρόκειται για λάθος δρόμο» σημειώνει.
Tο Spiegel εκτιμά ότι η Ευρώπη κλυδωνίζεται οικονομικοτεχνικά και ως ιστορικό εγχείρημα έχει ήδη χρεοκοπήσει, ενώ προειδοποιεί ότι οι πολίτες, ιδιαίτερα οι νέοι, δεν ξέρουν πια τι να κάνουν με την ΕΕ, είναι ανάστατοι με το τι κάνουν οι κυβερνήσεις με τα χρήματά τους και βγαίνουν κατά εκατομμύρια στους δρόμους.
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=3&artid=4636298
--------------------------------------------------------------------------
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!!! ΛΕΓΟΜΕ ΕΜΕΙΣ!!! ΕΠΙΧΑΙΡΟΜΕ!!!!
ΤΟ ΕΥΡΩ ΗΤΟ ΤΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΕΥΡΗΜΑ ΤΩΝ ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΟΥΝ ΤΑ ΕΞΗΣ: 1. ΝΑ ΑΝΑΚΟΨΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ, ΔΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΘΕΣΑΝ ΤΟΤΕ ΩΜΑ ΚΑΙ ΕΚΒΙΑΣΤΙΚΑ, ΜΕ ΦΑΝΕΡΗ ΑΙΧΜΗ ΤΟΝ ΤΟΤΕ ΓΑΛΛΟ ΠΡΟΕΔΡΟ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΟ ΤΟΥ ΚΑΡΤΕΛ ΤΩΝ ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΩΝ-ΤΟΚΟΓΛΥΦΩΝ, ΤΟΝ ΜΙΤΤΕΡΑΝ, ΣΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ: ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΤΡΑΠΗ Η ΕΠΑΝΕΝΩΣΙΣ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗ ΤΟ ΕΥΡΩ . Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΕΧΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΗΜΩΣ (ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΤΩΝ ΝΙΚΗΤΩΝ) ΚΥΒΕΡΝΗΣΙ ΔΟΣΙΛΟΓΩΝ Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΕΛΙΓΜΩΝ (ΚΑΘΩΣ ΑΠΕΙΛΕΙΤΟ ΜΕ ΝΕΑ ΚΑΙ ΦΑΝΕΡΗ ΚΑΤΟΧΗ) ΔΕΧΤΗΚΕ (ΟΠΩΣ ΔΕΧΤΗΚΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΗ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΜΑΡΚΑ "ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ" ΣΤΗΝ ΕΣΣΔ ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΗ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΙΑΤΗΡΟΥΣΕ ΣΤΡΑΤΟ ΣΤΗΝ ΑΝ. ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΤΥΡΑΝΝΕΙ ΑΝΗΚΟΥΣΤΑ ΚΑΙ ΑΙΣΧΡΑ ΤΟΝ ΠΛΗΘΥΣΜΟ --ΝΑΙ, ΣΤΗΝ ΧΑΓΗ ΔΙΚΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΤΙ ΚΑΚΟΜΟΙΡΗΔΕΣ, ΕΔΩ Ο ΜΕΓΑ-ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΑΣ ΠΟΛΕΜΟΥ ΠΗΡΕ ΚΑΙ ΜΕΓΑ-ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΓΑ-ΣΦΑΓΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΤΙΚΗ ΤΥΡΑΝΝΙΑ!!! ΖΗΤΩ Ο ΘΑΥΜΑΣΤΟΣ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ!!! ΠΗΓΕ ΚΑΙ Ο ΕΛΛΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΟΣΧΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΕΟΡΤΑΣΗ ΤΑ ΜΕΓΑ-ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΚΣΕ, ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΞΙΣΟΥ ΚΑΚΟΗΘΩΝ ΕΠΙΓΟΝΩΝ ΤΟΥ!!! ΝΑΙ, ΤΟ ΝΕΟΝ ΡΩΣΣΙΚΟΝ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΟΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΡΟΤΕΙ ΤΟΝ ΜΕΓΑ-ΚΑΚΟΥΡΓΟ ΠΟΥ ΔΙΟΛΟΥ ΔΕΝ ΕΧΑΣΕ ΤΗΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΤΟΥ, ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΤΟ ΚΚΣΕ!!!--π.χ. ΠΡΟ ΗΜΕΡΩΝ, ΜΠΗΚΕ Η ΚΑ-ΓΚΕ-ΜΠΕ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΣ "ΜΕΜΟΡΥ" ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΙ ΚΑΙ ΚΑΤΕΣΧΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΤΙ ΗΝΟΧΛΗΘΗ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΕΠΕΙΔΗ Η ΟΡΓΑΝΩΣΙΣ ΑΥΤΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΑ ΤΑ ΓΚΟΥΛΑΓΚ, ΤΑ ΓΝΩΣΤΑ ΜΕΓΑ-ΣΦΑΓΕΙΑ ΟΠΟΥ ΕΔΟΛΟΦΟΝΗΘΗΣΑΝ ΟΙΚΤΡΩΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 100 ΕΚ. ΑΝΘΡΩΠΟΙ!!!)
2. ΝΑ ΕΞΟΥΣΙΑΣΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ (ΔΕΝ "ΕΦΘΑΝΕ" ΜΟΝΟ Η ΕΜΠΟΡΙΚΗ-ΗΜΙΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΙΣ Ε.Ε.) ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΟΜΟΓΕΝΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣ ΣΤΟ ΠΟΛΥΦΥΛΕΤΙΚΟ ΑΠΑΝΘΡΩΠΟ ΧΩΝΕΥΤΗΡΙΟ ΤΟΥΣ, ΑΝΑΜΙΓΝΥΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΙΣΗ ΔΟΣΗ ΜΩΑΜΕΘΑΝΩΝ ΚΑΙ ΝΕΓΡΩΝ!
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΠΕΘΑΝΗ!!! ΝΑ ΠΑΨΟΥΝ ΤΑ ΑΝΗΘΙΚΑ ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΒΑΖΕΙ ΕΔΩ, ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΟΝ ΧΑΧΟΛΟ ΛΑΟ Η ΞΕΔΙΑΝΤΡΟΠΗ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΑΞΙΣ" ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΕΡΓΟΛΑΒΟΙ ΤΩΝ ΜΜΕ ("ΑΝ ΒΓΗΣ ΑΠ' ΤΟ ΕΥΡΩ ΘΑ ΠΕΙΝΑΣΗΣ!!!" ---ΝΑΙ, ΜΑΓΚΑ ΜΟΥ, ΝΑ ΠΕΙΝΑΣΩ ΘΕΛΩ, ΠΑΡΕ ΣΥ, ΤΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΠΗΓΑΙΝΕ ΣΤΗΝ ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑ!!!) ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!!!
ΙΔΟΥ ΑΝΩΤΕΡΩ, ΛΟΙΠΟΝ, ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟΝ ΕΞΩΦΥΛΛΟΝ ΑΝΤΙΠΟΥΣ ΤΟΥ ΘΡΙΑΜΒΕΥΤΙΚΟΥ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΥ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΤΕ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ:
18 Ιουνίου 2011
ΕΙΝΑΙ ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟΝ.......
ΕΙΝΑΙ ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟΝ ΟΤΙ ΕΦΘΑΣΑΝ ΚΑΙ ΣΤΑ "ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΑ" ΜΜΕ "Οι φωνές που δεν ακούγονται…", ΥΠ' ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟΝ ΔΙΑΒΑΖΟΜΕ ΑΡΘΡΟΝ ΤΗΣ κ. ΕΛ. ΑΚΡΙΤΑ, ΣΤΑ "ΝΕΑ" (http://www.tanea.gr/default.asp?pid=12&ct=8&artID=4636173) . ΕΚΕΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΑΙ Η ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ ΔΥΟ ΝΕΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ.
Η ΠΡΩΤΗ ΕΞ ΑΥΤΩΝ ΛΕΓΕΙ ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ: "∆εν θέλουµε πίσω τα φράγκα! Θέλουµε την απλότητα και την οµορφιά που κάποτε είχε η ζωή µας"!
Η ΔΕ ΔΕΥΤΕΡΑ: "Ετοιµάζω βαλίτσες για Φινλανδία!Οχι µονάχα για το µεταπτυχιακό! Περισσότερο για την ελπίδα και το όνειρο που εγκατέλειψαν αυτή τη χώρα µαζί µε την τσίπα των πολιτικών. "
Η ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΣΘΕΤΕΙ: “Με φωτιά και µε µαχαίρι πάντα ο κόσµος προχωρεί”. Εµείς φταίµε που καθόµαστε ακόµα και συζητάµε πολιτισµένα µε όλους αυτούς."
ΕΜΕΙΣ ΛΕΓΟΜΕ:
ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΚΑΙ Η ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΧΑΙΡΙ, ΜΟΝΟΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΗΣ ΤΙ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΗΣ ΜΕ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΠΩΣ!!! ΑΛΛΟΙΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΨΗ ΚΙ ΕΣΕΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ!!!
ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΙΣ ??? ΝΑΙ ΥΠΑΡΧΕΙ !!! ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΧΩΡΑ ΜΕ ΕΘΝΙΚΗ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ !!!
Γ. ΒΟΥΛΓΑΡΗ-Η χώρα που βιαζόταν να αυτοκτονήσει+ιδικά μας σχόλια
Η χώρα που βιαζόταν να αυτοκτονήσει
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΒΟΥΛΓΑΡΗ, καθηγητής στο Τµήµα Πολιτικής Επιστήµης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστηµίου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: 18 Ιουνίου 2011
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=12&ct=8&artID=4636136
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΒΟΥΛΓΑΡΗ, καθηγητής στο Τµήµα Πολιτικής Επιστήµης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστηµίου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: 18 Ιουνίου 2011
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=12&ct=8&artID=4636136
Ο πρώτος στόχος τώρα είναι να µην αυτοκτονήσουµε ως χώρα. Ο κίνδυνος είναι µεγάλος καθώς πολιτικό σύστηµα και κοινωνία έχουµε µετατρέψει µια δύσκολη αλλά διαχειρίσιµη στο πλαίσιο της ευρωζώνης δηµοσιονοµική κρίση, σε επικείµενη εθνική καταστροφή.
Μια και αρκετά στελέχη του κυβερνώντος κόµµατος ανασκάλεψαν την κρίση του ‘65, καλό θα είναι να θυµούνται το βασικό. Η Ελλάδα τότε κατέληξε στη δικτατορία γιατί το πολιτικό σύστηµα δεν µπόρεσε να διαχειριστεί µε διαύγεια την κρίση. Οι πολιτικοί και οι ισχυροί παράγοντες εκείνης της εποχής έπαιζαν µε τη φωτιά, έµπλεξαν το µείζονµε δευτερεύουσες κοµµατικές στοχεύσεις και οδηγήθηκαν τελικά σε ένα αποτέλεσµα που µόνο ένα µέρος τους, το πιο αντιδραστικό, επιδίωκε. Ετσι και σήµερα έχουµε εισέλθει στη φάση του απρόβλεπτου. Αν δεν προσέξουµε, οι ανεπάρκειες των ηγεσιών και του πολιτικού συστήµατος, µπορεί να καταλήξουν εύκολα στη χρεοκοπία της χώρας. Η επίκληση των εκλογών έχει ενισχυθεί, αλλά και να γίνονταν, δεν θα δώσουν οριστική λύση όποιο και αν είναι το αποτέλεσµα. «Ωριµα φρούτα» δεν θα υπάρξουν. Το πολιτικό κεκτηµένο της µεταπολίτευσης, η εναλλαγή σταθερών κυβερνήσεων που διαρκούσαν για µιάµιση ώς δύο θητείες, δεν φαίνεται πιθανό. Τα παρόν κοµµατικό σκηνικό και οι ηγεσίες έχουν απαξιωθεί κατά τρόπο που οι περίοδοι χάριτος κάθε νέας κυβέρνησης θα είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Ευχής έργον θα ήταν να µπορούσαµε να αντιµετωπίσουµε την κρίση υπό καθεστώς µακροπρόθεσµης πολιτικής σταθερότητας. ∆υστυχώς όµως φαίνεται ότι στα επόµενα δύο - τρία χρόνια θα επικαλυφθούν δύο διακριτές διαδικασίες: η προσπάθεια οικονοµικής διάσωσης της χώρας και η µεταβολή του υπάρχοντας πολιτικοκοµµατικού σκηνικού ή τουλάχιστον της λειτουργίας του.
Αυτή η διπλή διαδικασία θα εξελιχθεί σε ένα ιδιαίτερα δυσµενές κλίµα, γεγονός που µόνο εν µέρει έχουµε συνειδητοποιήσει. Εννοώ, ότι σήµερα διαβρώνεται πλέον µε επιταχυνόµενο ρυθµό κάθε προηγούµενο κοινό ηθικοπολιτικό βίωµα στο οποίο η κοινωνία θα µπορούσε να καταφύγει για να ενισχύσει την ηθική και διανοητική συνοχή της. Χάνεται πλέον µια κοινή «αφήγηση» για τη µεταπολιτευτική Ελλάδα που να περιέχει ένα θετικό δηµιουργικό πυρήνα για το µέλλον, καθώς η αποτίµηση συρρικνώνεται στο «έξω οι κλέφτες». Ο,τι υπήρχε σπάει. Αν αυτό ισχύει, η εξήγηση νοµίζω πρέπει να αναζητηθεί στον διττό χαρακτήρα που προσέλαβε η κρίση στην Ελλάδα. [ΣΩΣΤΗ Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΝΑΛΥΣΙΣ ΠΕΡΙ ΔΙΤΤΗΣ ΚΡΙΣΕΩΣ, ΟΜΩΣ ''κάθε προηγούµενο κοινό ηθικοπολιτικό βίωµα στο οποίο η κοινωνία θα µπορούσε να καταφύγει για να ενισχύσει την ηθική και διανοητική συνοχή της", ΚΑΘΕ ΑΞΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ, ΗΘΙΚΗ, ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΠΙΣΤΙΣ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΟΝΤΟΤΗΤΕΣ, ΟΠΩΣ ΑΥΤΕΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ, ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ, ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ, ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΕΙΧΕ ΕΚΘΕΜΕΛΙΩΘΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΛΕΘΡΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΤΑΡΑΤΟ, ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΑΝΘΡΩΠΟ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΕΩΣ Η ΟΠΟΙΑ ΕΔΟΓΜΑΤΙΣΕ, ΑΦ' ΕΝΟΣ ΟΤΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΣΤΗΡΩΣ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ-ΑΤΟΜΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΥΝΕΚΤΙΚΕΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΟΝΤΟΤΗΤΕΣ (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΒΑΡΥΣΗΜΑΝΤΟ Η ΑΦΑΙΡΕΣΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΛΕΞΕΩΣ "ΕΘΝΟΣ" ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΕΞΙ "ΛΑΟΣ") ΚΑΙ ΑΦ' ΕΤΕΡΟΥ ΔΙΕΓΡΑΨΕ, ΕΧΛΕΥΑΣΕ ΚΑΙ ΔΙΕΣΥΡΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΕΤΟΝΙΣΕ ΟΤΙ Η ΜΟΝΗ ΑΞΙΑ Η ΑΝΤΑΞΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Η "ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ"!! ΑΥΤΟ ΘΑ ΗΤΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΘΛΙΑ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΕΩΣ Ο ΣΥΝΕΚΤΙΚΟΣ ΚΡΙΚΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΚΑΠΟΙΑ ΑΤΟΜΑ (ΠΑΝΣΠΕΡΜΙΑ ΦΥΛΩΝ, ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΚ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΠΟΛΛΟΙ ΠΑΚΙΣΤΑΝΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΜΩΑΜΕΘΑΝΟΙ, ΜΠΟΛΙΚΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΟ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΣΥΝΟΝΘΥΛΕΥΜΑ ΜΕ ΝΕΓΡΟΥΣ ΝΑ ΔΙΔΟΥΝ ΧΡΩΜΑ) ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ Μ' ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟ ΟΤΙ "ΖΟΥΝ ΚΑΛΑ"!!! ΑΙ!! ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Η ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΙΣ ΑΠΕΤΥΧΕ ΕΔΩ!!! ΣΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΠΟΥ ΔΙΑΛΕΞΕ ΝΑ ΠΑΙΞΗ!!!]
Μια και αρκετά στελέχη του κυβερνώντος κόµµατος ανασκάλεψαν την κρίση του ‘65, καλό θα είναι να θυµούνται το βασικό. Η Ελλάδα τότε κατέληξε στη δικτατορία γιατί το πολιτικό σύστηµα δεν µπόρεσε να διαχειριστεί µε διαύγεια την κρίση. Οι πολιτικοί και οι ισχυροί παράγοντες εκείνης της εποχής έπαιζαν µε τη φωτιά, έµπλεξαν το µείζονµε δευτερεύουσες κοµµατικές στοχεύσεις και οδηγήθηκαν τελικά σε ένα αποτέλεσµα που µόνο ένα µέρος τους, το πιο αντιδραστικό, επιδίωκε. Ετσι και σήµερα έχουµε εισέλθει στη φάση του απρόβλεπτου. Αν δεν προσέξουµε, οι ανεπάρκειες των ηγεσιών και του πολιτικού συστήµατος, µπορεί να καταλήξουν εύκολα στη χρεοκοπία της χώρας. Η επίκληση των εκλογών έχει ενισχυθεί, αλλά και να γίνονταν, δεν θα δώσουν οριστική λύση όποιο και αν είναι το αποτέλεσµα. «Ωριµα φρούτα» δεν θα υπάρξουν. Το πολιτικό κεκτηµένο της µεταπολίτευσης, η εναλλαγή σταθερών κυβερνήσεων που διαρκούσαν για µιάµιση ώς δύο θητείες, δεν φαίνεται πιθανό. Τα παρόν κοµµατικό σκηνικό και οι ηγεσίες έχουν απαξιωθεί κατά τρόπο που οι περίοδοι χάριτος κάθε νέας κυβέρνησης θα είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Ευχής έργον θα ήταν να µπορούσαµε να αντιµετωπίσουµε την κρίση υπό καθεστώς µακροπρόθεσµης πολιτικής σταθερότητας. ∆υστυχώς όµως φαίνεται ότι στα επόµενα δύο - τρία χρόνια θα επικαλυφθούν δύο διακριτές διαδικασίες: η προσπάθεια οικονοµικής διάσωσης της χώρας και η µεταβολή του υπάρχοντας πολιτικοκοµµατικού σκηνικού ή τουλάχιστον της λειτουργίας του.
Αυτή η διπλή διαδικασία θα εξελιχθεί σε ένα ιδιαίτερα δυσµενές κλίµα, γεγονός που µόνο εν µέρει έχουµε συνειδητοποιήσει. Εννοώ, ότι σήµερα διαβρώνεται πλέον µε επιταχυνόµενο ρυθµό κάθε προηγούµενο κοινό ηθικοπολιτικό βίωµα στο οποίο η κοινωνία θα µπορούσε να καταφύγει για να ενισχύσει την ηθική και διανοητική συνοχή της. Χάνεται πλέον µια κοινή «αφήγηση» για τη µεταπολιτευτική Ελλάδα που να περιέχει ένα θετικό δηµιουργικό πυρήνα για το µέλλον, καθώς η αποτίµηση συρρικνώνεται στο «έξω οι κλέφτες». Ο,τι υπήρχε σπάει. Αν αυτό ισχύει, η εξήγηση νοµίζω πρέπει να αναζητηθεί στον διττό χαρακτήρα που προσέλαβε η κρίση στην Ελλάδα. [ΣΩΣΤΗ Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΝΑΛΥΣΙΣ ΠΕΡΙ ΔΙΤΤΗΣ ΚΡΙΣΕΩΣ, ΟΜΩΣ ''κάθε προηγούµενο κοινό ηθικοπολιτικό βίωµα στο οποίο η κοινωνία θα µπορούσε να καταφύγει για να ενισχύσει την ηθική και διανοητική συνοχή της", ΚΑΘΕ ΑΞΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ, ΗΘΙΚΗ, ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΠΙΣΤΙΣ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΟΝΤΟΤΗΤΕΣ, ΟΠΩΣ ΑΥΤΕΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ, ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ, ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ, ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΕΙΧΕ ΕΚΘΕΜΕΛΙΩΘΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΛΕΘΡΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΤΑΡΑΤΟ, ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΑΝΘΡΩΠΟ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΕΩΣ Η ΟΠΟΙΑ ΕΔΟΓΜΑΤΙΣΕ, ΑΦ' ΕΝΟΣ ΟΤΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΣΤΗΡΩΣ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ-ΑΤΟΜΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΥΝΕΚΤΙΚΕΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΟΝΤΟΤΗΤΕΣ (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΒΑΡΥΣΗΜΑΝΤΟ Η ΑΦΑΙΡΕΣΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΛΕΞΕΩΣ "ΕΘΝΟΣ" ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΕΞΙ "ΛΑΟΣ") ΚΑΙ ΑΦ' ΕΤΕΡΟΥ ΔΙΕΓΡΑΨΕ, ΕΧΛΕΥΑΣΕ ΚΑΙ ΔΙΕΣΥΡΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΕΤΟΝΙΣΕ ΟΤΙ Η ΜΟΝΗ ΑΞΙΑ Η ΑΝΤΑΞΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Η "ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ"!! ΑΥΤΟ ΘΑ ΗΤΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΘΛΙΑ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΕΩΣ Ο ΣΥΝΕΚΤΙΚΟΣ ΚΡΙΚΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΚΑΠΟΙΑ ΑΤΟΜΑ (ΠΑΝΣΠΕΡΜΙΑ ΦΥΛΩΝ, ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΚ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΠΟΛΛΟΙ ΠΑΚΙΣΤΑΝΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΜΩΑΜΕΘΑΝΟΙ, ΜΠΟΛΙΚΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΟ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΣΥΝΟΝΘΥΛΕΥΜΑ ΜΕ ΝΕΓΡΟΥΣ ΝΑ ΔΙΔΟΥΝ ΧΡΩΜΑ) ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ Μ' ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟ ΟΤΙ "ΖΟΥΝ ΚΑΛΑ"!!! ΑΙ!! ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Η ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΙΣ ΑΠΕΤΥΧΕ ΕΔΩ!!! ΣΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΠΟΥ ΔΙΑΛΕΞΕ ΝΑ ΠΑΙΞΗ!!!]
Αυτό που ζούµε σήµερα είναι από τη µια, η εκδήλωση της παγκόσµιας χρηµατοπιστωτικής κρίσης σε ένα συγκεκριµένο εθνικό κράτος, όπως συµβαίνει και σε άλλα, και από την άλλη, µια ιδιαίτερη εθνική κρίση που οφείλεται σε ενδογενείς αιτίες, πολλαπλά αναλυµένες.
Η παγκόσµια και η εγχώρια κρίση έχουν αντίθετο ιδεολογικό πρόσηµο, µε αποτέλεσµα να εντείνεται η σύγχυση και η αποδιάρθρωση. Η παγκόσµια κρίση έφερε στην επιφάνεια τα όρια και τις καταστροφικές επιπτώσεις της «νεοφιλελεύθερης ηγεµονίας» 1973-2008. Η εγχώρια κρίση πήγασε αντιθέτως από τον «κρατισµό», µε την έννοια του αναποτελεσµατικού, πελατειακού, συντεχνιακού εκφυλισµού του µεταπολιτευτικού πολιτικού και διοικητικού συστήµατος. Είναι βέβαιο ότι οι Ελληνες, όπως και πολλοί πολίτες άλλων χωρών, είτε κινητοποιούνται είτε όχι, αντιλαµβάνονται ότι ο τρόπος που εξελίχθηκε η παγκόσµια κρίση έχει µια έκδηλη ανηθικότητα. Οι περίφηµες «διεθνείς αγορές» (δηλαδή το αποχαλινωµένο παγκόσµιο χρηµατοπιστωτικό σύστηµα) προκάλεσαν την κρίση, διασώθηκαν από τα κράτη και τώρα επιτίθενται σε αυτά, εκµεταλλευόµενα βεβαίως την έλλειψη πολιτικών πλειοψηφιών υπέρ τολµηρών µέτρων ρύθµισης. Αυτή η ανηθικότητα υπονοµεύει την έκκληση για θυσίες που οι εθνικές κυβερνήσεις απευθύνουν στους λαούς τους, ακόµα και όταν αυτές οι θυσίες είναι αναπόφευκτες για να διασωθεί η χώρα.
Από την άλλη όµως, η πολυδιάστατη κρίση του ελληνικού µεταπολιτευτικού «κρατισµού» έχει τις δικές της, ιδιαίτερες και αυτοτελείς, αρνητικές αξιακές και ηθικοπολιτικές επιπτώσεις. Και αυτή η ιδιαιτερότητα πηγάζει από τον τρόπο που η Ελλάδα δέχτηκε την επιρροή της «νεοφιλελεύθερης ηγεµονίας» τα τελευταία χρόνια. Εννοώ ότι στη χώρα µας η διάχυση της αγοραίας κουλτούρας, του ατοµισµού και του καταναλωτισµού δεν προήλθε από την επίθεση των εγχώριων υποστηρικτών του «νεοφιλελευθερισµού» ούτε από την ηγεµονική ισχύ ενός δυναµικού καπιταλιστικού κοινωνικοπολιτικού συνασπισµού, όπως π.χ. στις αγγλοσαξονικές χώρες. Εγινε µέσω της ατοµιστικής και συντεχνιακής ιδιοποίησης του ∆ηµοσίου. Με άλλα λόγια, το ∆ηµόσιο όχι µόνο δεν αποτέλεσε αντίβαρο στην ατοµιστική ιδιοτέλεια και τον καταναλωτισµό, αλλά υπήρξε ένας από τους σηµαντικότερους αγωγούς εξάπλωσής τους.
Ανάλογο φαινόµενο παρατηρήθηκε και σε άλλες νοτιοευρωπαϊκές χώρες, αλλά η Ελλάδα υπήρξε ακραία περίπτωση.
Για τους πιο πάνω λόγους, η κρίση του «µεταπολιτευτικού µοντέλου» που ζούµε από το 2008 άθροισε και συναίρεσε την ηθική απαξίωση του χρηµατιστικού καπιταλισµού µε αυτήν του πελατειακού - συντεχνιακού κρατισµού. Για να είµαστε ακριβέστεροι χωρίς όµως να επεκταθούµε εδώ σε ένα σύνθετο θέµα, η κρίση του κρατισµού και η ατοµιστική ιδιοποίηση του ∆ηµοσίου ωθούν όλο και περισσότερο στην υποβάθµιση της δηµοκρατικής κουλτούρας που µε κόπο κατακτήθηκε στη µεταπολιτευτική περίοδο µέσω της διαδικασίας εκδηµοκρατισµού. [ΜΟΝΟΝ "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ" ΚΑΙ "ΕΚΔΗΜΟΚΡΑΤΙΣΜΟΣ" ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΙ --ΑΥΤΟ ΕΙΧΑΜΕ ΖΗΤΗΣΕΙ ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΓΝΗΣΙΩΣ ΑΝΤΙΧΟΥΝΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ, "ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ" (ΟΧΙ ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΗΓΑΝ ΔΙΟΤΙ ΤΟΥΣ ΤΟ ΑΠΗΓΟΡΕΥΣΑΝ ΡΗΤΩΣ ΤΟ ΚΚΕ ΚΑΙ ΤΟ ΚΚΕ Εσωτερικού ΑΛΛΑ ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ ΤΟ ΚΑΠΕΛΩΝΟΥΝ!!!)!!! ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΗΤΟ ΜΙΑ ΑΝΑΣΤΗΛΩΣΙΣ ΤΩΝ ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΔΥΝΑΣΤΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΥΤΑΡΧΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ ΠΟΥ ΕΚΡΥΠΤΕΤΟ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΨΕΥΔΟΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΡΗΤΟΡΕΙΑ ΕΝΟΣ ΒΟΝΑΠΑΡΤΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΕΠΑΝΕΛΑΜΒΑΝΕΤΟ ΩΣ ΦΑΡΣΑ ΜΕ ΕΝΑΝ ΑΘΛΙΟ "ΒΟΝΑΠΑΡΤΗ" (ΗΜΑΣΤΑΝ "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ" ΔΙΟΤΙ ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΞΟΥΣΙΑ Ο "ΑΝΤΡΕΑΣ" ΠΟΥ ΗΤΟ Η ΕΝΣΑΡΚΩΣΙΣ ΤΟΥ "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΙΔΕΩΔΟΥΣ" !!) ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΧΡΕΙΑΖΕΤΟ Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΝΑ ΕΚΦΟΒΙΣΗ ή ΝΑ "ΚΑΘΑΡΙΣΗ" ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΝΤΙΠΑΛΟ ΤΟΤΕ "ΕΒΓΑΙΝΕ" ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΒΟΗΤΟΝ ΠΙΣΤΟΛΙΟΝ (ΤΟ 17Ν σαρανταπεντάρι)!!! ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΕΙΧΕ ΚΑΙ ΤΑ "ΣΤΗΡΙΓΜΑΤΑ" ΤΗΣ, ΤΑ "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ" ΜΜΕ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΟΕΡΓΟΛΑΒΩΝ!!!]
Στην πραγµατικότητα, εκδηλώνεται ένα γνωστό πρόβληµα που έχει απασχολήσει επανειληµµένα την πολιτική επιστήµη: η έκρηξη των εγγενών αντινοµιών της δηµοκρατίας και του εκδηµοκρατισµού, καθώς χάθηκε η αναγκαία εξισορρόπηση συλλογικότητας και ατοµισµού, υποχρέωσης και δικαιώµατος, ελευθερίας και ευθύνης.
Ετσι, η µεταπολιτευτική δηµοκρατία έχει «κάψει» προκαταβολικά τις δυνατότητες να βρει σωσίβια και θετικές αναφορές για µια αποτελεσµατικότερη διέξοδο από την κρίση. Γι’ αυτό σήµερα τα φαινόµενα εκδηλώνονται µε σεισµική καταστροφικότητα: τάσεις διάλυσης του δηµόσιου χώρου, αποδυνάµωση των πολιτικών ταυτοτήτων και του σταθεροποιητικού ρόλου που είχαν, µαζοχιστική επιµονή του µικροκοµµατισµού και του καιροσκοπισµού, αµυντικός κοινοτισµός, έκρηξη των συντεχνιασµών και των «έξω από την αυλή µου» στάσεων, διάχυση της µαζικής βίας και του πολιτικού χουλιγκανισµού.
Βρισκόµαστε λοιπόν στην καρδιά της πιο δραµατικής κρίσης χωρίς να έχουµε τη δυνατότητα να «ανασύρουµε» ένα υγιές κοινό ηθικοπολιτικό βίωµα για να ανατάξουµε τη χώρα. Το συλλογικό φαντασιακό δεν µπορεί να προχωρήσει πέρα από την ενδόµυχη ουτοπική διάθεση «να µην αλλάξει τίποτα». Οι κινητοποιήσεις διαµαρτυρίας, αγανακτισµένες ή όχι, όταν δεν περιορίζονται στην αντικοινοβουλευτική µούντζα, οχυρώνονται στην ψυχολογική άρνηση του «δεν χρωστάω, δεν πουλάω, δεν πληρώνω».
Ετσι, η µεταπολιτευτική δηµοκρατία έχει «κάψει» προκαταβολικά τις δυνατότητες να βρει σωσίβια και θετικές αναφορές για µια αποτελεσµατικότερη διέξοδο από την κρίση. Γι’ αυτό σήµερα τα φαινόµενα εκδηλώνονται µε σεισµική καταστροφικότητα: τάσεις διάλυσης του δηµόσιου χώρου, αποδυνάµωση των πολιτικών ταυτοτήτων και του σταθεροποιητικού ρόλου που είχαν, µαζοχιστική επιµονή του µικροκοµµατισµού και του καιροσκοπισµού, αµυντικός κοινοτισµός, έκρηξη των συντεχνιασµών και των «έξω από την αυλή µου» στάσεων, διάχυση της µαζικής βίας και του πολιτικού χουλιγκανισµού.
Βρισκόµαστε λοιπόν στην καρδιά της πιο δραµατικής κρίσης χωρίς να έχουµε τη δυνατότητα να «ανασύρουµε» ένα υγιές κοινό ηθικοπολιτικό βίωµα για να ανατάξουµε τη χώρα. Το συλλογικό φαντασιακό δεν µπορεί να προχωρήσει πέρα από την ενδόµυχη ουτοπική διάθεση «να µην αλλάξει τίποτα». Οι κινητοποιήσεις διαµαρτυρίας, αγανακτισµένες ή όχι, όταν δεν περιορίζονται στην αντικοινοβουλευτική µούντζα, οχυρώνονται στην ψυχολογική άρνηση του «δεν χρωστάω, δεν πουλάω, δεν πληρώνω».
Την ίδια στιγµή όµως, µια φαιοκόκκινη συµπόρευση υποσκάπτει το ιστορικό κεκτηµένο της µεταπολίτευσης: την απόλυτη διάκριση της χουντικής περιόδου από τη δηµοκρατική. Επί µέρες τώρα στο Σύνταγµα, χιλιάδες κόσµου κάθονται κάτω από το άθλιο πανό «η χούντα δεν τέλειωσε το 1973» αµφισβητώντας (συνειδητά; αµέριµνα;) την ιστορική σηµασία της µεταπολιτευτικής ρήξης.[ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ, ΟΥΤΕ ΡΗΞΗ ΥΠΗΡΞΕ ΟΥΤΕ ΤΙΠΟΤΕ, ΑΠΛΩΣ ΠΑΛΙΝΟΡΘΩΣΙΣ] Το πολιτικό σύστηµα αδυνατεί να καθοδηγήσει την κοινωνία στην πιο κρίσιµη στιγµή της. Η µόνη αυθεντική ηθική και πολιτισµική διάσταση της πολιτικής πράξης επικεντρώνεται σήµερα στο απολύτως απαραίτητο: να µη φθαρεί ανεπανόρθωτα η δηµοκρατική κουλτούρα που κατακτήθηκε στη µεταπολιτευτική Ελλάδα.[ΚΑΜΜΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΔΕΝ ΕΓΚΑΤΕΣΤΑΘΗ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ, ΜΟΝΟΝ ΞΕΤΣΙΠΩΤΗ ΚΟΜΜΑΤΟΚΡΑΤΙΑ-ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΑ ΚΑΙ ΖΗΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΝΩΣΤΟ ΜΑΣ ΠΟΥ "ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΜΠΑΓΑΣΑ, ΤΟΝ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ "ΤΑ ΠΙΑΝΕΙ" ΑΠΟ "ΧΙΛΙΕΣ ΜΕΡΙΕΣ" --ΕΝΘΥΜΗΣΘΕ κ. ΚΑΘΗΓΗΤΑ, ΤΟΝ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟ ΜΕΝΙΟ ??? ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΦΙΓΟΥΡΑ ΤΟΥ "ΔΗΜΟΚΡΑΤΗ" ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ "ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ"!!!--ΟΜΩΣ ΥΠΗΡΞΕ ΜΙΑ ΟΥΣΙΩΔΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΥ ΧΟΥΝΤΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΕΩΣ: Η ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΙΣ ΠΑΡΕΛΑΒΕ ΜΙΑ ΠΛΟΥΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (π.χ. ΟΛΟΙ ΕΠΑΙΡΝΑΝ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΑ ΔΑΝΕΙΑ) ΜΕ ΑΣΗΜΑΝΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΔΑΝΕΙΣΜΟ (8% ΤΟΥ ΑΕΠ) ΚΑΙ ΑΡΧΙΣΕ ΤΗΝ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ-ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΗ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΙ (ΜΟΛΙΣ ΑΝΕΛΑΒΕ, ΕΓΙΝΕ Ο ΚΑΚΟΗΘΗΣ ΝΟΜΟΣ "ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ" ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΡΠΑΞΕ ΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΑΙ ΚΤΥΠΗΣΕ ΤΟ ΚΑΜΠΑΝΑΚΙ: "Η ΕΛΛΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΑ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ, ΟΔΕΥΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΤΟ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ"), ΚΑΤΟΠΙΝ Ο ΠΑΤΗΡ ΤΟΥ ΝΥΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΗΛΘΕ ΜΕ ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ, ΝΑ ΥΠΕΡΧΡΕΩΣΗ ΤΗΝ ΧΩΡΑ, ΚΑΙ ΤΟ ΕΚΑΝΕ!! ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΟ 1989 ΕΦΘΑΣΕ ΤΟ 90% ΤΟΥ ΑΕΠ!! ΕΝΩ ΤΟ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΤΙΚΟ ΠΑΣΟΚ ΤΟ ΠΗΓΕ ΣΤΟ 115%!!!]
Ο µόνος αυθεντικός εθνικός στόχος επικεντρώνεται σήµερα στο απολύτως απαραίτητο: να µην αυτοεξοβελιστούµε από την Ευρώπη.[ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΞΕΙ, ΟΥΤΩΣ ή ΑΛΛΩΣ, ΕΥΡΩΠΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΙΑ!!! ΑΠΕΒΙΩΣΕ ΤΟ 1945, ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΤΗΝ "ΕΣΩΣΑΝ" ΑΠ' ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΗΣ ΑΦ' ΕΝΟΣ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΚΑΙ ΑΦ' ΕΤΕΡΟΥ ΟΙ ΑΣΙΑΤΕΣ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ!! ΜΙΣΗ ΣΤΟΝ ΖΟΦΟ ΤΩΝ ΓΚΟΥΛΑΓΚ ΚΑΙ ΜΙΣΗ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΤΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ ΤΟΚΟΓΛΥΦΩΝ!!! ΧΩΡΙΣ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΞΕΠΕΣΕ ΣΤΗΝ "ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙ" ΠΟΥΦΕΡΕ ΔΥΣΤΥΧΙΑ, ΦΡΙΚΤΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ!! ΕΧΕΤΕ ΑΚΟΥΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ "ΓΑΛΑΖΙΟ ΔΟΥΝΑΒΗ" ?? ΠΡΟ ΗΜΕΡΩΝ ΞΕΧΕΙΛΙΣΕ ΚΑΙ ΟΣΟΥΝ ΑΓΓΙΞΕ Η ΤΟΞΙΚΗ ΤΟΥ ΛΑΣΠΗ ΑΠΕΒΙΩΣΑΝ!!!]
Αυτός δεν είναι καιρός για προβλέψεις, αλλά για επιλογές.[ΓΙΑ ΜΑΣ ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΛΟΓΗ, ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΜΟΝΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ!!]
Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΕΙ ΣΤΑ "ΨΙΛΑ"
Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΕΙ ΣΤΑ "ΨΙΛΑ": ΤΟ ΧΡΕΟΣ, Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, Η ΦΤΩΧΕΙΑ, Η ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ, ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΤΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ (ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΒΕΒΑΙΩΣ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙ ΚΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ) ΝΑ ΞΕΧΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: ΟΤΙ Η ΕΛΛΑΣ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΒΛΗΘΗ ΣΕ ΑΘΕΜΙΣΤΗ ΧΩΡΑ, ΠΤΥΕΛΟΔΟΧΕΙΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ, π.χ.
Συνελήφθη χθες ο 31χρονος αλβανός κακοποιός, ο οποίος το μεσημέρι της Τρίτης δολοφόνησε εν ψυχρώ μέσα σε ταβέρνα στην Καλλιθέα έναν 30χρονο Ελληνα και έναν 25χρονο Αλβανό. οπως διαπιστώθηκε από την αστυνομική έρευνα, ο 31χρονος σκότωσε για λόγους εκδίκησης τους δύο, με τους οποίους είχε δώσει ραντεβού προκειμένου να τα «βρούνε» μεταξύ τους.
Εις βάρος του 31χρονου, όπως διαπιστώθηκε, εκκρεμούσε και διεθνές ένταλμα σύλληψης για ανθρωποκτονία που διέπραξε στην Αλβανία το 2001.
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4635954
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)















