Το σενάριο της καταστροφής
Οι «άσχετοι» και ηλίθιοι, χαρτογιακάδες αύξησαν τους φόρους στα καύσιμα κατά 25%, τίναξαν τον πληθωρισμό και εισέπραξαν , πρωτοφανή μείωση της κατανάλωσης. Στην απλή αμόλυβδη η πτώση είναι 30%. Της σούπερ αμόλυβδης η πτώση ειναι 60% και του ντίζελ κίνησης κινείται γύρω στο -30 με -40%.Ο μέσος όρος της μείωσης είναι πάνω από 30%.
Τους τελευταίους μήνες, λόγω της πτώσης του Τζίρου, οι βενζινοπώλες καθυστερούν να πλήρώσουν τις εταιρείες, με αποτέλεσμα, οι εταιρίες εμπορίας να έχουν σταματήσει τον εφοδιασμό τους και έτσι ουσιαστικά 300 με 350 πρατήρια να παραμένουν κλειστά, γεγονός που μειώνει τον ανταγωνισμό και αυξάνει τον έλεγχο της αγοράς από το Καρτέλ. Ο κλάδος των βενζινοπωλών , που διέρχεται για πρώτη φορά τέτοια μεγάλη κρίση, βρίσκεται σε εξαιρετικά δύσκολη θέση αντιμετωπίζοντας την αύξηση των τιμών, τη μείωση της κατανάλωσης, τη σημαντική αύξηση του χρηματοοικονομικού κόστους (υψηλότερα κεφάλαια κίνησης για τη διακίνηση του ίδιου εμπορεύματος, επειδή ανέβηκαν οι τιμές), σε μία περίοδο που τα δανειακά κεφάλαια είναι δυσεύρετα και ακριβά. Ολοι διαβλέπουν συρρίκνωση αλλά και νεα «λουκέτα» σε βενζινάδικα. Οι αγορά καυσίμων
Η «βουτιά» στο πετρέλαιο δείχνει, όπως λένε τα στελέχη των εταιριών εμπορίας, αποκαλύπτει και την... αναδουλειά στην αγορά, αφού έχουν μειωθεί σημαντικά οι μετακινήσεις των επαγγελματικών οχημάτων.
Η μείωση της κατανάλωσης, δεν οδήγησε σε μείωση των τιμών στο διυλιστήριο. Το μονοπώλιο Λάτση-Κράτους αύξησε την τιμή του κατά 4%, τη στιγμή που οι διεθνείς τιμές κινούνται στα 57-58 ευρώ. Όταν ή διεθνής τιμή ήταν πάλι 58 ευρώ τα ΕΛΠΕ πουλούσαν 70 ευρώ φθηνότερα με «καπέλλο» 20% από την ανταγωνιστική διεθνή τιμή.
Επομένως, το ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ του κ.Λάτση έβαζε καπέλο στην κατανάλωση 13 λεπτά στο λίτρο και αντί να το μειώσει έβαλε πάνω χαράτσι 6,1 λεπτά. Σύνολο 19,1
Το μικτό περιθώριο κέρδους εταιριών -βενζινοπωλών στις 14 Μαίου ήταν 6,6%.
H κρίση που προκάλεσαν η «κατοχική» κυβέρνηση και η Χούντα του ΔΝΤ αποτυπώθηκε και στα αποτελέσματα α’ τριμήνου των εισηγμένων επιχειρήσεων, καθώς, σύμφωνα με το πρώτο δείγμα των ισολογισμών, τα συνολικά τους κέρδη αναμένεται να υποχωρήσουν σε ποσοστό 55%-60% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.Οι τράπεζες, οι οποίες αποτελούν και την «ατμομηχανή» της εγχώριας οικονομίας, έκλεισαν τη χρήση, είτε με ζημιές, είτε με τεράστια υποχώρηση της κερδοφορίας τους.
Σπύρος Χατζάρας - http://deltio11.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου