ΤΟ ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΟ ΕΜΠΑΡΓΚΟ
Το
πρόσφατο Ευρωαμερικανικό «δολοφονικό» εμπάργκο εναντίον του Ιράν είναι
χωρίς ιστορικό προηγούμενο – αφού αφορά ουσιαστικά μία χώρα, το μοναδικό
«έγκλημα» της οποίας είναι το ότι δεν υποτάσσεται στις εντολές της
υπερδύναμης.
Το
2010 οι εισαγωγές πετρελαίου της ΕΕ από το Ιράν ήταν μόλις 5,7% των
συνολικών. Εν τούτοις, σε ορισμένες χώρες ήταν υψηλότερες - με την
Ελλάδα στο 25%, την Ιταλία στο 13%
και την Ισπανία στο 10%. Ειδικά η Ελλάδα ευρίσκεται σε δύσκολη θέση,
αφού το Ιράν είναι η μοναδική χώρα, η οποία της παρέχει πίστωση – ενώ η
Ιταλία δεν έχει πρόβλημα, επειδή έχει εξασφαλίσει μία ειδική εξαίρεση,
λόγω του ότι δεν πληρώνει το πετρέλαιο στο Ιράν, αλλά το συμψηφίζει με
τις οφειλές του απέναντι της (όπως θα έπρεπε να κάνει και η Ελλάδα, όσον
αφορά τις γερμανικές αποζημιώσεις). Το Ιράν τώρα «ανέστρεψε το μαχαίρι»
– ανακοινώνοντας ότι θα σταματήσει αμέσως τις εξαγωγές του στην Ευρώπη
και δεν θα περιμένει το δικό της εμπάργκο.
Περαιτέρω
υπάρχουν ενδείξεις, σύμφωνα με τις οποίες η Ινδία και η Κίνα θα
πληρώνουν μελλοντικά τις εισαγωγές πετρελαίου από το Ιράν σε χρυσό. Η
αιτία είναι το ότι, θέλουν να αποφύγουν το «εμπάργκο» των Η.Π.Α. στην
κεντρική τράπεζα του Ιράν – την οποία ουσιαστικά η υπερδύναμη θέλει να
«αποσυνδέσει» από το παγκόσμιο διατραπεζικό σύστημα. Το γεγονός αυτό
είναι επίσης πρωτοφανές, ενώ αναδεικνύει ένα νέο «σούπερ όπλο» της
υπερδύναμης – η οποία φαίνεται ότι μπορεί να «αποσυνδέει» από το
«χρηματοπιστωτικό κύκλωμα» όποιον θέλει, στερώντας του τη δυνατότητα να
πληρώνει ή/και να πληρώνεται (οπότε να εισάγει και να εξάγει).
TΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ
Τα
κράτη, σε αντίθεση με τους ιδιώτες, δεν είναι υποχρεωμένα να εξοφλούν
τα χρέη τους. Η κυβέρνηση μίας χώρας, η οποία έχει τη δική της κεντρική
τράπεζα, μπορεί να λαμβάνει συνεχώς νέα δάνεια - τυπώνοντας τα χρήματα,
τα οποία κάποιος της δανείζει. Αυτό δεν ισχύει για τα κράτη της
Ευρωζώνης – των οποίων όμως οι κυβερνήσεις δεν είναι επίσης υποχρεωμένες
να πληρώσουν τα χρέη τους.
Εάν
οι ξένοι δανειστές τις πιέσουν υπερβολικά, όπως στην περίπτωση της
Ελλάδας, μπορούν ανά πάσα στιγμή να προβούν σε στάση πληρωμών – η οποία
δεν είναι ότι καλύτερο, αλλά μετά από αυτήν η ζωή συνεχίζεται, συνήθως
όπως προηγουμένως. Η χειρότερη περίοδος είναι αυτή που προηγείται της
στάσης πληρωμών και της χρεοκοπίας – όχι τόσο αυτή που ακολουθεί.
Όπως
συνέβαινε κάποτε με το «φάντασμα του κομμουνισμού», το οποίο αναζητούσε
την πατρίδα του στην Ευρώπη, στο φημισμένο μανιφέστο του Karl Marx,
έτσι και σήμερα όλες οι «δυνάμεις» της ΕΕ έχουν συγκροτήσει μία «Ιερή
Συμμαχία», με στόχο να διώξουν «το φάντασμα της χρεοκοπίας». Εν τούτοις
θα έπρεπε όλοι αυτοί οι πολιτικοί, οι οποίοι έχουν τοποθετήσει σαν πρώτο
στόχο τους την εξόφληση των δημοσίων χρεών, θυσιάζοντας τους πολίτες
τους, να θυμηθούν ένα άλλο φημισμένο φάντασμα: το φάντασμα της
επανάστασης.
ΤΟ ΤΕΛΕΣΙΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ
Ένα
τέτοιο έγγραφο, μία δήλωση υποταγής ουσιαστικά, δεν έχει υπάρξει μέχρι
σήμερα στην Ιστορία της Ευρώπης. Η Γερμανία απαιτεί από την Ελλάδα την
παράδοση της εθνικής της κυριαρχίας, όσον αφορά τον κρατικό
προϋπολογισμό. Το πρωτότυπο κείμενο που ακολουθεί στα αγγλικά,
τεκμηριώνει την τοποθέτηση μας
Assurance of Compliance in the 2nd GRC Programme
I. Background
According
to information from the Troika, Greece has most likely missed key
programme objectives again in 2011. In particular, the budget deficit
has not decreased compared to the previous year. Therefore Greece will
have to significantly improve programme compliance in the future to
honour its commitments to lenders. Otherwise the Eurozone will not be
able to approve guarantees for GRC II.
II. Proposal for the improvement of compliance
To
improve compliance in the 2nd programme, the new MoU will have to
contain two innovative institutional elements on which Greece will have
to commit itself. They will become further prior actions for the second
programme. Only if and when they are implemented, the new programme can
commence:
1. Absolute priority to debt service
Greece
has to legally commit itself to giving absolute priority to future debt
service. This commitment has to be legally enshrined by the Greek
Parliament. State revenues are to be used first and foremost for debt
service, only any remaining revenue may be used to finance primary
expenditure. This will reassure public and private creditors that the
Hellenic Republic will honour its comittments after PSI and will
positively influence market access. De facto elimination of the
possibility of a default would make the threat of a non-disbursement of a
GRC II tranche much more credible. If a future tranche is not
disbursed, Greece can not threaten its lenders with a default, but will
instead have to accept further cuts in primary expenditures as the only
possible consequence of any non-disbursement.
2. Transfer of national budgetary sovereignty
Budget consolidation has to be put under a strict steering and control system. Given
the disappointing compliance so far, Greece has to accept shifting
budgetary sovereignty to the European level for a certain period of
time. A budget commissioner has to be appointed by the Eurogroup with
the task of ensuring budgetary control. He must have the power a) to
implement a centralized reporting and surveillance system covering all
major blocks of expenditure in the Greek budget, b) to veto decisions
not in line with the budgetary targets set by the Troika and c) will be
tasked to ensure compliance with the above mentioned rule to prioritize
debt service.
The
new surveillance and institutional approach should be formulated in the
MoU as follows: “In the case of non-compliance, confirmed by the ECB,
IMF and EU COM, a new budget commissioner appointed by the Eurogroup
would help implementing reforms. The commissioner will have broad
surveillance competences over public expenditure and a veto right
against budget decisions not in line with the set budgetary targets and
the rule giving priority to debt service.” Greece has to ensure that the
new surveillance mechanism is fully enshrined in national law,
preferably through constitutional amendment.
K&B analysis Ltd
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου