Μαύρο ποτάµι στον βυθό
Η ΒΡ προσπαθεί να αντικαταστήσει το καπάκι που περιορίζει τη διαρροή πετρελαίου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 12 Ιουλίου 2010
Η εταιρεία αφαίρεσε το καπάκι που συνέλεγε µέρος του διαρρέοντος πετρελαίου µε την ελπίδα να το αντικαταστήσει µε άλλο που θα συλλέγει µεγαλύτερες ποσότητες ή και όλο το πετρέλαιο. Η προσπάθεια µεταδόθηκε ζωντανά στο Ιντερνετ από τις βιντεοκάµερες που είναι προσδεδεµένες σε τηλεκατευθυνόµενα βαθυσκάφη. Ροµποτικοί βραχίονες και λαβίδες ξεβίδωσαν ένα µπουλόνι και το καφετί πετρέλαιο διέρρευσε και πάλι ανεµπόδιστα στα νερά του Κόλπου.
Το στοίχηµα είναι µεγάλο τόσο για την ΒΡ όσο και για τον Μπαράκ Οµπάµα και την κυβέρνησή του, αφού ο αµερικανός πρόεδρος έχει από καιρό δηλώσει πως έχει αναλάβει προσωπικά την ευθύνη για την καταπολέµηση της διαρροής. Ωστόσο πρέπει να σηµειωθεί ότι δεν υπάρχει εγγύηση επιτυχίας σε µια τέτοια επιχείρηση ακριβείας σε βάθος 1.600 µέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, ενώ η οριστική λύση που ελπίζεται ότι θα δοθεί µε τη µείωση της πίεσης στην πετρελαιοπηγή χάρη σε δύο βοηθητικά πηγάδια δεν µπορεί να εφαρµοστεί πριν από τα µέσα Αυγούστου. «Το θέµα δεν είναι ότι τοποθετείς το καπάκι και τελείωσε. Δεν είναι σαν να βάζεις το καπάκι σ ένα σωληνάριο οδοντόκρεµας », δήλωσε ο εκπρόσωπος της Ακτοφυλακής Τζέιµς Μακφέρσον.
15.000 βαρέλια
Τώρα καθηµερινά χύνονται και πάλι στη θάλασσα τα 15.000 βαρέλια πετρελαίου που υπολογιζόταν ότι συλλέγονταν χάρη στο προηγούµενο καπάκι που αφαιρέθηκε το Σάββατο. Αν όµως όλα πάνε καλά, διευκρίνισε ο αντιπρόεδρος της ΒΡ Κεντ Ουέλς, το νέο, αποτελεσµατικότερο καπάκι θα τοποθετηθεί µέσα σε τέσσερις έως επτά ηµέρες και θα συλλέγει το περισσότερο, ίσως και όλο το πετρέλαιο που διαρρέει. Επίσης τα πλοία θα µπορούν να αποσυνδέονται ταχύτερα από το νέο σύστηµα σε περίπτωση θαλασσοταραχής. Η ΒΡ ανακοίνωσε ακόµη ότι έχει καταπλεύσει στην περιοχή το πλοίο Ηelix Ρroducer Ι, που µπορεί να αντλεί από τη θάλασσα έως και 25.000 βαρέλια πετρελαίου ηµερησίως και συνεπώς υπολογίζεται ότι θα να αντισταθµίσει µε το παραπάνω το επιπλέον πετρέλαιο που διαρρέει µέχρι να τοποθετηθεί το νέο καπάκι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου