Η ΑΠΟΨΙΣ ΜΑΣ ΔΙΑ ΤΟΝ ΓΑΜΟΝ (ΤΟΥΤΕΣΤΙΝ Η ΑΠΟΨΙΣ ΤΗΣ "ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΗΚΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟΥ") ΩΣ ΘΕΣΜΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΗΣ:
Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΝ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑΝ ΤΗΣ ΕΠ' ΑΥΤΟΥ, ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ, ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΛΟΤΕ ΠΕΡΙΦΟΡΑΝ ΤΗΣ ΝΥΜΦΗΣ ΔΙΑ ΤΩΝ ΟΔΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ! ΥΠ' ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑΝ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΘΕΜΟΘΕΤΗΘΗ ΩΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΣ!
ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ, Ο ΛΕΓΟΜΕΝΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΑΠΩΘΗΘΗ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗΝ ΣΦΑΙΡΑΝ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ, ΟΠΩΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΓΕΝΙΚΩΣ Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΕΠΟΙΘΗΣΙΣ, ΑΝΗΚΟΥΣΑ ΟΥΤΩΣ ή ΑΛΛΩΣ, ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΜΑΘΕΙΣ, ΣΤΗΝ "ΕΣΩΤΕΡΑ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ"! ΟΙ ΜΕΛΛΟΝΥΜΦΟΙ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΦΥΣΙΚΑ ΝΑ ΤΕΛΟΥΝ ΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΡΙΝΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΩΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥΣ, ΑΠΟ ΓΑΜΗΛΙΟΝ ΔΕΞΙΩΣΙΝ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ ΤΟΥΣ, ΕΩΣ ΝΑ ΔΕΧΘΟΥΝ ΤΑΣ ΕΥΛΟΓΙΑΣ ΚΑΠΟΙΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ή ΣΥΛΛΟΓΟΥ, ΟΜΩΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΝΟΜΙΚΑΣ ΣΥΝΕΠΕΙΑΣ!
ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΩΛΥΜΑΤΑ ΓΑΜΟΥ, Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΕΧΗ ΤΑ ΙΔΙΚΑ ΤΗΣ, ΚΑΘΩΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΥΤΗ ΘΑ ΚΛΗΘΗ ΝΑ ΕΠΩΜΙΣΘΗ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΒΑΡΗ ΠΟΥ ΑΠΟΡΡΕΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΑΜΟΝ (π.χ. ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΝ ΤΟΥ ΙΚΑ). ΤΟΥΤΟ ΔΙ' ΗΜΑΣ ΔΙΔΕΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΟΜΙΚΟΥ ΟΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ, ΩΣ ΕΝΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥ ΑΤΟΜΩΝ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΣΥΝΔΡΑΜΕΙ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΤΑΙ ΔΙ' ΑΥΤΟΝ ΠΟΛΛΑΠΛΩΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΝ, ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΝ ΟΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΙΑΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΟΙ ΜΙΑ ΤΟΙΑΥΤΗ ΕΝΩΣΙΣ!
ΜΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ, ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑΝ ΤΗΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΛΛΑ ΚΩΛΥΜΑΤΑ ΓΑΜΟΥ, ΟΜΩΣ ΑΥΤΑ ΕΜΠΙΠΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΣΦΑΙΡΑ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΜΙΑΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑΝ!
Περισσότερα ζευγάρια περνούν βέρες στο δημαρχείο
Ακόμα και στην επαρχία ο πολιτικός γάμος κερδίζει έδαφος έναντι του θρησκευτικού
Στροφή στον πολιτικό γάμο πραγματοποιούν τα τελευταία χρόνια οι
Ελληνες, σαν αποτέλεσμα κυρίως της οικονομικής κρίσης και της λιτότητας.
Οπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία που συνελέγησαν από μεγάλους δήμους της
Αττικής, αλλά και άλλα που είδαν το φως της δημοσιότητας από την
επαρχία, οι πολιτικοί γάμοι αυξάνονται τα τελευταία χρόνια σε αριθμό,
την ώρα μάλιστα που ο συνολικός αριθμός των γάμων μειώνεται. Ετσι, οι
πολιτικοί γάμοι σε πολλούς δήμους υπερτερούν ήδη των θρησκευτικών.
Η εικόνα έχει αλλάξει
Στα
μέσα της δεκαετίας του ’90 τα ζευγάρια που επέλεγαν τον πολιτικό γάμο
ήταν πολύ λίγα. Για να φορέσουν βέρες στο δημαρχείο προσέφευγαν κυρίως
ζευγάρια που επείγονταν για διάφορους λόγους, άνθρωποι με διαφορετική
θρησκευτική πίστη, ή που για λόγους συνείδησης και ιδεολογίας (άθεοι
κ.λπ.) δεν επιθυμούσαν να παντρευτούν ενώπιον ιερέα. Η εικόνα αυτή έχει
αλλάξει τα τελευταία χρόνια, όπου πλέον οι πολιτικοί γάμοι γίνονται κατά
εκατοντάδες και διεκδικούν το προβάδισμα σε σχέση με τους
θρησκευτικούς. Στον Δήμο Αθηναίων υπερδιπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2003
- 2004, όταν γίνονταν περίπου 300 και τα τελευταία δύο χρόνια ξεπερνούν
τους 600. «Στον Πειραιά ο αριθμός των πολιτικών γάμων έχει ανέβει και
σταθεροποιήθηκε σε υψηλά νούμερα σε σχέση με παλαιότερα», λέει στην «Κ» ο
κ. Παναγιώτης Κουβάτσος, πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου. Στον Δήμο
Ηλιούπολης οι πολιτικοί γάμοι ήδη αποτελούν την πλειονότητα των
τελεσθέντων τα δύο τελευταία έτη. Τους 600 ετησίως έχουν φτάσει οι
πολιτικοί γάμοι και στον Δήμο Περιστερίου, υπερτερώντας των
θρησκευτικών. Σημαντική αύξηση έχουν και στον Δήμο Νέας Ιωνίας.
Δεν
πρόκειται μόνο για φαινόμενο της πρωτεύουσας. Και στην επαρχία, εκεί
που πιο δύσκολα ξεπερνιούνται ήθη και παραδόσεις, οι πολιτικοί γάμοι
αυξάνονται δυναμικά. Στον νομό Σερρών διπλασιάστηκαν και ξεπέρασαν τους
θρησκευτικούς πέρυσι. Το ίδιο και στους δήμους της Βόρειας Εύβοιας.
Ποιοι
είναι οι βασικοί λόγοι αυτής της στροφής; Ολα δείχνουν ότι βασική αιτία
είναι η οικονομική δυσπραγία πολλών ζευγαριών, που δεν μπορούν να
αντιμετωπίσουν τα καθόλου αμελητέα έξοδα μιας τελετής σε εκκλησία, με
πλήθος καλεσμένων. «Σίγουρα, οι οικονομικοί λόγοι έχουν βαρύνουσα
σημασία στην επιλογή του δημαρχείου», λέει στην «Κ» η κ. Κοντοσταθάκου,
αντιδήμαρχος του Δήμου Αθηναίων. «Υπάρχουν όμως και άλλες αιτίες, όπως
ότι πολλά ζευγάρια επείγονται να παντρευτούν γιατί υπάρχει εγκυμοσύνη»,
συμπληρώνει. Οπως μας περιγράφει, αρκετοί γάμοι τελούνται με ελάχιστο
κόσμο. Τρεις στους δέκα γίνονται μόνο με την παρουσία των δύο μαρτύρων,
ενώ μόνο δύο στους δέκα έχουν αρκετούς καλεσμένους. «Εάν κάποιο ζευγάρι
έχει πρόθεση να καλέσει αρκετό κόσμο και να προσφέρει και ένα ποτό,
φροντίζουμε να γίνει αυτός ο γάμος τελευταίος, έτσι ώστε να υπάρχει
άνεση χρόνου», συμπληρώνει. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η πλειονότητα
όσων πραγματοποιούν πολιτικό γάμο είναι ελληνικής καταγωγής, δεν
υπάρχουν δηλαδή θέματα διαφορετικών θρησκευτικών δοξασιών.
Πόσο
κοστίζει όμως ένας πολιτικός γάμος; Ο κάθε μελλόνυμφος πρέπει να βγάλει
άδεια γάμου, κόστους 18 ευρώ, 36 ευρώ το ζευγάρι. Ακόμη, τα τελευταία
χρόνια πολλοί δήμοι έχουν επιβάλει ένα τέλος γάμου, για την τελετή. Το
ποσό ποικίλλει από δήμο σε δήμο και συχνά δεν είναι ευκαταφρόνητο. Στο
Περιστέρι είναι 30 ευρώ, ενώ στον Δήμο Αθηναίων 75 εάν είναι και οι δύο
μελλόνυμφοι δημότες και 100 σε διαφορετική περίπτωση (έχει θεσπιστεί από
το 2003, επί δημαρχίας Ντ. Μπακογιάννη). Στην Ηλιούπολη το τέλος είναι
100 ευρώ, ενώ στον Πειραιά οι γάμοι γίνονται δωρεάν, εκτός από το
απόγευμα του Σαββάτου, που κοστίζουν 150 ευρώ. Πολλοί δημότες
διαμαρτύρονται για το τέλος γάμου θεωρώντας υποχρέωση του δήμου να τους
παντρεύει (και όχι άδικα). Δεν λείπει ακόμα και η έρευνα... αγοράς, για
να βρουν το πιο φθηνό δημαρχείο! Οι δημοτικές αρχές από την πλευρά τους
απαντούν ότι υπάρχουν έξοδα που πρέπει να καλυφθούν (φώτα, καθαρίστρια
κ.λπ.). «Ο δήμος παρέχει μια πολύ ωραία αίθουσα, στο Πνευματικό Κέντρο,
με στολισμό λουλουδιών και συνοδεία πιάνου», λέει η κ. Κοντοσταθάκου.
Πάντως, πολλοί δήμοι, δεν έχουν θεσμοθετήσει ακόμα τέλος γάμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου